Storlek ridvolt och skötselplats?!

Sv: Storlek ridvolt och skötselplats?!

Jag ska nog bygga på den nuvarande betongplattan, den är ca 8 meter bred och lite djupare, men jag tänkte lämna platta framför "boden" så att man kan stå ute och göra iordning hästarna om man vill!
JAg tror att den kommer bli i samma stil som uteboxarna som är lite i funkis stil.
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/69316_10151067907582680_701076573_n.jpg

Ingång mitt på fram, tre platser varav ena är spolspilta och "öppen" sadelkammare, hela kommer vara isolerad och uppvärmd!

Nån som är duktig på att rita får gärna assistera mig.... ;-b
 
Sv: Storlek ridvolt och skötselplats?!

Vi har en skötselplats som är 3.15 x 3.15 (alltså en f.d. box) och den är faktiskt för bred. Såväl hovslagare som hästar står hellre i vår smala stallgång (knappa 2 m) :meh:. Så, jag skulle hålla med tidigare inlägg om att 2.5 m är ganska lagom.
 
Sv: Storlek ridvolt och skötselplats?!

Skulle den passa som spolspilta? Antar att man vill komma ifrån hästen lite då. Eller är den så bred att hästen "snurrar runt"?
 
Sv: Storlek ridvolt och skötselplats?!

Ja, i en spolspilta behöver man ju mer plats. Främst trampar hästarna runt mycket när de står där (men det måste ju iofs inte bero på utrymmet - kan kanske bero på att platsen är "fel"..?).
 
Japp!!

Vi lade 100 ton grus direkt på jorden, ska fortsätta fylla allteftersom och ev lägga markduk nästa år men det har bara vuxit upp några maskrosor än så länge.

Den blev 20*40 på en gång :)

Men inte kan du bygga så stort när jag tänkt fråga dig om du tyckte det räckte med 20x20 ;)
 

Liknande trådar

Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 556
Senast: skogaliten
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 372
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 375
Senast: Sasse
·
Anläggning Jag kommer till våren anlägga en ordentlig ridbana men då marken där den tilltänkta banan ska vara är förbunden med EU bidrag som löper...
Svar
1
· Visningar
992
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp