Egen häst, men ändå rida på ridskola?

Är det så det brukar se ut på ridskolor nu? :eek: På "min" ridskola, alltså den jag växte upp på och även funderar på att rida på nu, där hoppar de flesta grupper var tredje vecka och är oftast runt 8 ekipage. Får det ens plats 12 stora hästar samtidigt på en vanlig ridbana? :o
På ridskolorna jag gått på så var vi glada om vi var 10 pers på en 20*40 bana. Oftast i gruppen så var vi runt 12-14 stycken på den lille banan. Var och kollade nyligen där och visst var det lika många i grupperna nu som då. Dock så var det ju alltid hoppning vad 3:dje vecka tror jag.

Förstår inte hur det fungerade för mig, sen jag skaffade egen häst tycker jag det är trångt när det är typ två pers mera än mig i manegen som är på 20*60. Men sen har jag ju också blivit van vid att rida och träna själv, är nog en vanesak.

Annars så är det väl super att rida på ridskola och ha en egen häst om man har råd.
 
Jag gör den kombinationen och trivs utmärkt med det hela. Skulle inte vilja vara utan mixen.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Ananazen
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 036
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej… jag heter Alicia och har ridit i 5,5 år och jag vill ha en egen häst och jag vet att det är dyrt,mycket tid, osv men jag vill ändå...
2
Svar
21
· Visningar
2 861
Senast: Ise
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 665
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp