Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Både på att ta hand om hästen och sina mänskliga kunder? Hovslagare är väl inte direkt kända för att vara i tid. Men hur länge är det ok...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 124
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Hej! Håller på och bygger en del av vår lada till ett litet stall och söker inspiration :) Jag skulle tycka att det va kul om ni...
2
Svar
23
· Visningar
12 143
Senast: Dandylinn
·
Ekonomi & Juridik Ni som jobbar vitt, dvs ingen praktik utan jobb, som hästskötare eller på hästställe och som har häst och boende på samma ställe, vad...
Svar
6
· Visningar
1 362
Anläggning Hej! Jag börjar tröttna på stallet min häst står i idag. Stallägaren är aldrig ute, det är svårt att få tag på hen, hen ignorerar sms om...
Svar
7
· Visningar
1 457
Senast: Dandylinn
·
Anläggning Hur mycket betalar ni i manegehyra? Vad ingår? Betalar ni per häst eller ryttare? Någon rabatt vid flera hästar? Hur betalar ni? Hur...
Svar
10
· Visningar
1 657
Senast: Kiwifrukt
·
Anläggning Jag hittade en länk om lite saker och jag vet inte om jag håller med där. För sköts saker på rätt sätt så är det ju ingen fara med...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 795
Senast: BornAgain
·
Anläggning Hej, Jag undrar om någon gjort en egenkonstruktion av hönät för storbal? Har hittat ett företag som säljer hockeynät men funderar nu...
Svar
14
· Visningar
3 922
Ekonomi & Juridik Om man väljer att avsluta eller förändra en A1-försäkring och det sedan kommer en veterinärfaktura som är daterad under...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: FiaM
·
Hästmänniskan Nu när man inte är 20 längre börjar fundera på hur vardagen skulle se ut om man skadade sig rejält. Vi med hästar lever ju mer riskfyllt...
Svar
9
· Visningar
1 688
Anläggning Hej alla kloka Bukeare! Jag ska äntligen köpa min första egna häst. Därför är jag också på jakt efter en lämplig stallplats där jag kan...
Svar
12
· Visningar
1 335
Senast: KattisL
·
  • Låst
Hästmänniskan Hej Buke, ny medlem här så ha överseende med eventuella missar! ;) Under början av året var jag, min dotter (16 år) och hennes...
17 18 19
Svar
373
· Visningar
90 335
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Jag skulle vara tacksam för lite tankar och tips från andra hästmänniskor då jag är lite rådvill. Bakgrunden är att jag sedan i våras...
Svar
17
· Visningar
1 584
Senast: Dandylinn
·
Hästmänniskan Jag är en person som har flyttat runt ganska mkt. Det har bara blivit så. Men även när jag bott på andra orter än "hemma" pga studier...
2
Svar
25
· Visningar
2 921
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Jag och en kompis har funderat på att göra en ridresa till USA nästa år. Vi har funderat på Montana, rida i storslagen natur och få...
Svar
5
· Visningar
1 247
Hästmänniskan Någon som har köpt hästtransport i Tyskland? Hur mkt kostade det att ta in transporten till Sverige? Vilket märke köpte ni? Nöjda??
Svar
1
· Visningar
1 617
Senast: WBanna
·
Anläggning Finns det någon regel eller rekommendation om vilket avstånd som är lämpligt mellan ett stängsel och vägrenen till en allmän väg? Om...
Svar
4
· Visningar
11 640
Anläggning Hur stor procent av själva byggnadskostnaden har ni ytterligare fått lägga till för bygglovet? För tex ridhus eller nytt stall osv...
Svar
1
· Visningar
440
Senast: Bri
·
Hästmänniskan Är det någon som har erfarenhet av hur länge det brukar ta att komma tillbaka till ridning efter en båtbensfraktur? Min dotter har...
Svar
4
· Visningar
1 736
Senast: isafore
·
Anläggning Jag håller på och bygger nya hagar i stallet och vill ha bästa möjliga effekt på elen. Har ett bra aggregat och behöver nu hjälp med vad...
Svar
4
· Visningar
649
Senast: skuggi
·
Hästmänniskan Vid försäljning av häst, vad innebär "sjuk- och skadefri" enligt er definition? En häst som haft lite snuva och kanske till och med...
2
Svar
23
· Visningar
2 214
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp