Förvaring i stallet? Inredning, inspiration!

Sv: Förvaring i stallet? Inredning, inspiration!

Jag har två bra förvaringstips! Iaf saker jag är väldigt glad för!

snoggurhemma.jpg

Till höger i bild skoskåp Trones från IKEA! Super till allt möjligt. Jag har en för boots, en för benlindor, en för salvor/sprayer. Sånt man vill ha nära i gången!
Sen kanske inte jag är bäst på att hålla stallgången fri från grejer, men äh, mina hästar står still där man ställer dom så det är aldrig några problem.

Andra tipset är byxhängare till Ikeas Pax garderob. Perfekt att ha schabraken på! Jag har inte takhöjden där jag har förvaring så jag har specialbyggt min egen schabrakhängare utifrån Ivar trästomme och Komplement byxhängare, 36platser har den!
wpid-dsc_1843.jpg


Som foderbord använder jag oxå Ikea!
wpid-dsc_0202.jpg

Både hylla till vänster, "tvättkorgarna"=fodertunnor och den bruna hyllan till höger är Ikea. Foderlådorna är toppen! Mössen kommer inte in, ovansidan är bra avlastningsyta och det är snabbt o smidigt med luckan. Den bruna hyllan är toppen då den även är i perfekt arbetshöjd för att blanda mat, skära äpplen o sånt! Min foderhörna är toppen tycker jag!
Vad snyggt du har och praktiska förvaringar.
Jag gillar när man kan se lite grejer i stallet och i sadelkammare, det blir mysigt och så känns det som ett riktigt stall.

Jag tycker stall där allt är inlåst och gömt blir lätt sterila och opersonliga.

I stora stall där det finns många inackorderade är väl inlåsning en nödvändighet för att undvika kaos.
 
Jag har ikeas "plastpåseförvaring" till att ha fleecebandage i. Passar perfekt att ha fyra bandage i en sån (den rosa på bilden)
Den vita korgen har jag bandageunderlägg i. Eller i stallet på bilden hade jag två vita korgar, en för bandageunderlägg och en för borstar.

.
401555_10151083025092880_1231181177_n.jpg
 
Har svarta utfällbara skohyllor från Ikea i uppställningaplatsen. Där finns alla sprayflaskor samt borstar=inget som syns och inga borstar som ligger på golvet under tiden man rider utan alltid i lådan.
 
Jag tycker stall där allt är inlåst och gömt blir lätt sterila och opersonliga.


Fast opersonligt behöver det inte bli ..jag hade tex hottat upp med lite fina fotografier/tavlor m snygga ramar samt dekorerat lämpligt m gamla hästföremål av olika slag exempelvis bett och skor , plastblommor på passande ställe samt målat något snyggt väggcitat. I sadelkammaren hade jag gärna haft en soffa med lite kuddar

Men det är himla olika det där..själv tycker jag det blir oerhört opersonligt och stökigt när alla grejor är framme, just med tanke på alla färgkombinationer ger för mig ett jättestökigt intryck (kräks) :)
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 201
Senast: Ajda
·
Gnägg Jag tycker att stallet utöver funktionella lösningar gärna får ha lite detaljer som är enbart snygga också. Hästlivet är ju ganska grovt...
Svar
5
· Visningar
3 406
Senast: nullo-modo
·
Ekonomi & Juridik Hej, liten fråga. Jag har hyrt ett stall där jag haft 2 månaders uppsägningstid med inackorderade, men sedan blivit uppsagd med...
2
Svar
33
· Visningar
5 452
Senast: ameo
·
Gnägg Så hoppas vi inom en snar framtid att vi ska äga vår egna gård och då tillkommer ett stallbygge. Stallet ska innehålla 4-6 boxar...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 190
Senast: iddiss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp