Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg Vad är tanken med dessa 2 raser nu för tiden? Alltså vad avlar man emot? Vad har dom som utmärker just dessa raser? Förr hade väl morgan...
2
Svar
21
· Visningar
3 000
Senast: Centaur
·
Hästmänniskan Såg en tråd här på Bukefalos från 2014 om att hitta i skogen. Idag hittade jag en GRATIS app för Android (verkar inte finnas för...
Svar
8
· Visningar
1 202
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Nu börjar det närma sig till att man snart är hästägare. Har läst och läst här på buke och överallt på andra ställen och trots att jag...
2
Svar
22
· Visningar
1 684
Senast: alethe
·
Hästmänniskan Jag är 175 cm och väger ca:70 kg.Är vuxen är 26 år och fyller 27 år. Så är mera en Skogsmulle.Men vist kan jag ta ett skutt i bland ...
Svar
1
· Visningar
797
Senast: hovtassfot
·
Anläggning Hjälp! Finns det något bra sätt att sätta stolpar på berg så att det blir STADIGT? Helst inte alltför tidskrävande per stolpe heller då...
Svar
11
· Visningar
7 397
Senast: skogaliten
·
Hästmänniskan Hej! Är ny här så har jag lagt tråden fel så flytta den gärna :) Det är så att jag och min man väntar tvillingar nu den närmsta tiden...
2
Svar
21
· Visningar
5 112
Hästmänniskan Hej! Jag har för nåt år sedan fått svart på vitt att jag är suuuuperallergisk mot timotej. Provade att jobba som hästskötare i två...
Svar
12
· Visningar
1 026
Senast: saravi
·
Gnägg Nya plutteponnyn har varit hos oss i en vecka nu och jag har inte ens någon idé på smeknamn till honom. :wtf:Han heter Exsus Aragorn och...
2
Svar
38
· Visningar
3 930
Senast: Trasdocka
·
Gnägg Den är från 2011 och jag hade helt missat den. Hittade ingen annan tråd om den om jag inte söker som en nöt.. Den handlar om en...
Svar
12
· Visningar
1 099
Senast: hovtassfot
·
Hästmänniskan Om du betalade pengar för att rida på ridskola för att utvecklas som ryttare, men istället får du utveckla hästarna? Det vill säga, du...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 804
Senast: Mazzz
·
Hästmänniskan Jag har sådan himla beslutsångest. Vi hade tänkt att bygga två uteboxar i kombination med ett vindskydd i den hagen hästarna går i nu...
Svar
12
· Visningar
1 382
Senast: Gimlan
·
Gnägg Hej alla! Nu startar jag ännu en tråd om hästpass, om jag lägger in den på fel "inriktning " så får ni gärna flytta den!! Det är...
Svar
9
· Visningar
1 416
Senast: Meggan
·
Ekonomi & Juridik Vad händer då häst ägaren dör? Har en foderhäst sen 4 år tillbaka och såg nu på fb att ägaren gått bort. Har knappt haft ngn kontakt med...
Svar
14
· Visningar
2 006
Anläggning Jag tänkte beställa en säck med trädplantor och plantera på ängarna. Har två i lämplig storlek att välja mellan. 1: Oxel, Fågelbär...
Svar
12
· Visningar
4 149
Senast: hovtassfot
·
Anläggning Vi letar gård och är intresserade av en som har jättefina marker MEN de är fulla med sten. Mängder med sten, av rätt rejäl storlek också...
2
Svar
30
· Visningar
6 269
Senast: Emor
·
Ekonomi & Juridik hur funkar det med jordbruksfastigheter? Jag har förstått att man automatiskt blir som ett företag? Om jag har en inackordering, måste...
Svar
10
· Visningar
2 603
Senast: Flixies
·
Anläggning Vi har två mindre gräshagar som har vissa delar där det växer lite dåligt, det vill säga det är några jordiga partier. Skulle vilja...
Svar
1
· Visningar
1 134
Senast: aleksis
·
Hästmänniskan Som rubriken säger, vad gör ni när ni tappar allt självförtroende i ridningen? Jag har just nu hamnat i en rejäl svacka och känner att...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 837
Senast: Ginne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp