när man tappar allt självförtroende

@Ginne Ja det stämmer att han också är e. Hagens Zephyr, måste ju vara något släktdrag! Det är jättesvårt att förstå sig på, inridningen gick jättebra, han är som en bulldozer i skogen, han bryr sig i princip inget om att vara på nya platser, bryr sig inte ett skit om läskiga saker som presenningar. I helgen varmskoddes han i bak för första gången, det fräste, rök och luktade men han vinklade inte ens på öronen. Har vid några tillfällen ridit ut ihop med en några år äldre häst, då har zimba varit den modiga. Och på något konstigt sätt är han ändå så känslig, alla reaktioner kommer blixtsnabbt! Allert och vaken liksom. I helgen tittade jag faktiskt efter sökes-annonser på hästnet till och med.. Men idag när jag kom hem från jobbet så kom han i galopp till mig och stannade nära för att trycka pannan mot mitt bröst och bli kliad, då smälter ju liksom mattehjärtat och hästnet ligger lååååångt bort:love:
Å vad jag känner igen mig :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
767
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
Svar
14
· Visningar
628
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 091
Senast: valy
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 050
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp