Smeknamn, hjälp!

Från och nu heter han Monstret :devil:
Lilla skiten har busat till det lite idag och gett matte en bruten handled :banghead:

Så, säg hejdå till Aragorn och säg hej till Monstret! :D
 
Den lilla otäcka illbattingen! Huuuuur gick det till!? Plutterrorist!
Jag vete sjutton vad han har för problem med ridhuset men så fort han kommer in dit så tror han att det är rodeo som gäller. Idag var han faktiskt ganska lugn första 10 sekunderna - tills han bara flög iväg av okänd anledning och dum som jag var släppte jag inte direkt utan höll kvar i grimskaftet så handleden rycktes till så den bröts :cry:
Mina underbara stallkompisar tog ut honom i hagen och det blev direkt till akuten för mig.

Men jag kan inte annat än älska honom ändå. Han är trots allt en väldigt trevlig häst. Nu ikväll kunde jag ta honom i hagen (kom springandes när han såg mig), öppna och stänga hagen med honom i släptåg, leda in, borsta och ge mat med bara en arm. Han följde efter som ett litet lamm och var alldeles extra gosig som om han ville be om ursäkt :love: Mitt underbara lilla Monster! :heart
 
Pluttemonster! Rena skräcken! Tur han är söt!
Ja tur han är gullig iaf! :love: Jag hoppas att han är fortsatt snäll idag och låter mig vila handen på hans rygg så jag kan hålla på med honom. Han blir ju åtminstone van vid att ha mig hängande över ryggen, om än lite tidigt som knappt 2 år :p
 
Tänk om alla vore så insatta i Sagan om ringen så dem fattade vilken koppling Aragorn har med Strider/Vidstige. Jag + alla som sett filmen fattar men resten kommer se ut som frågetecken :banghead: Dessutom är vissa så svenniga att dem skulle uttala Strider med svenskt uttal och då skulle det låta otroligt dumt för min stackars ponny :rofl:

Seriöst? Finns det folk som inte fattar?
Jag hade genast slutat umgås/hälsa på dem! :eek:
 
Nya plutteponnyn har varit hos oss i en vecka nu och jag har inte ens någon idé på smeknamn till honom. :wtf:Han heter Exsus Aragorn och det blir lite jobbigt att ropa "AAR-AA-GORN" varenda gång jag lockar på honom. Exsus är stuterinamnet och Aragorn är hans personliga namn.

Lite om hans personlighet; Stort självförtroende, genomsnäll och vänlig mot allt och alla, skulle kunna beskrivas som något dumsnäll (han vill så gärna gosa med kompisarna oavsett om dem lägger öronen bakåt och vänder rumpan till:rofl:). Ett charmtroll utan dess like som genom att slicka en på nacken eller kinden kommer undan med lite alla möjliga dumheter bara för att man smälter av hans söthet. :love: Ni får även en bild på det lilla trollet om det underlättar.
Aragorn_hv.jpg

Så alla kreativa människor här på Buke, hjälp mig och min lilla plutteponny! :bow:

Min kompis hade en katt som hette så, vi kallade den dör Arra. Smidigt och enkelt ;)
 
Seriöst? Finns det folk som inte fattar?
Jag hade genast slutat umgås/hälsa på dem! :eek:
Jag kanske måste överväga att säga upp kontakten med dem.. Korkade oinsatta människor i sagan om ringen vill ju ingen ha i sin vänskapskrets! :angel:

Ibland vill jag döpa om honom till Sam (min älskade fina, om än något dvärgväxta, Sam:love:) Ibland vill jag döpa honom till Gollum, när han har sina hingstflashbacks och försöker sno tillbaka ledarskapet :rofl:
Men Aragorn är min stora favvis i filmen så nått smeknamn som förknippas med det + som alla mindre intelligenta människor här i världen klarar av att förstå & uttala. Något mer tips? :p

Min kompis hade en katt som hette så, vi kallade den dör Arra. Smidigt och enkelt ;)
Åh förlåt men vad bonnigt och typ värmländskt/småländskt det låter :rofl: Supergulligt ju! :D
 
Min "plutteponny" heter Steinprinz. Min syster kallar honom för Plutte, för att han är pluttig haha :D Plutte är bra allmänt på små pluttissar tills det kommer fram något naturligt smeknamn ;)
 
Viggo då? Eller Mårten (Mortensen) :)


Edit: var visst ganska länge sen TS frågade om namnförslag såg jag nu. Gissar att problemet är löst vid det här laget :)
 
Tänk om alla vore så insatta i Sagan om ringen så dem fattade vilken koppling Aragorn har med Strider/Vidstige. Jag + alla som sett filmen fattar men resten kommer se ut som frågetecken :banghead: Dessutom är vissa så svenniga att dem skulle uttala Strider med svenskt uttal och då skulle det låta otroligt dumt för min stackars ponny :rofl:

Stig! :D
 
jag är väldigt tråkig med förkortningar och kortar aldrig ner namnet på en häst som man faktiskt kommer ihåg namnet på och kan uttala ;).
arragon är ju ett enkelt namn, vilket går utmärkt att ropa på hästen med i hagen, sen kan man ju alltid korta ner till arre, arrebarre, gogo osv då man bara pratar med hästen. men då man pratar om hästen så bör det vara hela namnet :) är alltid förvirrande om hästen heter ngt väldigt långt och snofsigt, och så kallas han för ngt helt annat :p.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp