Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Om ni står i ett stall där någon slarvar med mockningen, vad gör ni då? Bryr er inte alls? Stör er i hemlighet men säger inget? Säger...
2
Svar
39
· Visningar
5 289
Senast: tara
·
Anläggning Visst är det fräckt? http://www.skovdenyheter.se/article/nara-naturen-i-nya-ridhuset/ Jag vill ha.
Svar
18
· Visningar
2 132
Senast: Karoliten
·
Anläggning Jag vet att det finns gamla trådar om köldridåer till ligghallar, men jag är ute efter era erfarenheter inom två specifika frågor som...
Svar
13
· Visningar
1 785
Senast: Pudlan
·
Gnägg Jag är anmäld till årets åttonde dressyrtävling, och starttiderna kom just upp. Jag startar som nummer två av tjugo. Jag är inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 861
Senast: kryddelydd
·
Anläggning Jag ska ev flytta mina hästar och bli inackorderad för första gången. På detta stället är vinterhagarna precis bredvid varandra, det är...
Svar
11
· Visningar
2 000
Senast: Shaggy
·
Ekonomi & Juridik Nyfiken. Hur ser det ut på "era" kliniker på jourtid? Tar de ut både ett jourtillägg (i mitt fall 3000 kr +moms) OCH ett jourpåslag på...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 394
Senast: ylvali2
·
Gnägg Är ute efter Bukes samlade vishet och pyssel-erfarenhet! Jag vill minnas att jag, i någon gammal hästtidning på 90talet, läste en...
Svar
2
· Visningar
1 506
Senast: Stefffie
·
Hästmänniskan För första gången kommer jag få välja box till min häst och jag blev lite ställd. Vet inte riktigt hur jag ska tänka. Om det är tre...
2
Svar
28
· Visningar
3 102
Senast: Soffan74
·
Hästmänniskan Hej! Jag köpte en ny häst i fredagskväll och funderar över det här med försäkringen. Han veterinärbesiktigades i fredags U.A. Jag är...
Svar
11
· Visningar
1 833
Gnägg Lite nyfiken på om det finns nån mer här med hästrasen Barockpinto? (Frieser-Halvblod) Lägg gärna in bilder! :)
Svar
17
· Visningar
9 902
Ekonomi & Juridik En betydande del av skogsmarken runt mig, ett välbesökt friluftsområde, byter ägare och den nya ägaren har signalerar att han inte...
2
Svar
24
· Visningar
3 579
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hej! Jag har i princip lösdrift på mina 2 hästar, nu tänker jag låta en till häst komma in i driften. Tanken är att de ska gå ute så...
Svar
6
· Visningar
784
Ekonomi & Juridik Tidigare har vi haft sto- respektive valackflock i stallet. Nu har stallägaren plötsligt bestämt att ha sina hästar i en egen hage och...
Svar
9
· Visningar
1 572
Senast: Miedo
·
Hästmänniskan Hej, Jag är gammal användare här men har visst raderat mitt hotmailkonto som användaren var registrerad på (säger något om hur länge...
Svar
8
· Visningar
2 942
Senast: Marita73
·
Anläggning Jag tänker blanda sand i färgen som jag ska måla mina boxstolpar med. Ni som blandat sand i färg, hur stor del sand i förhållande till...
2
Svar
26
· Visningar
6 919
Senast: Targa
·
Hästmänniskan I förrgår fick jag värsta tänkbara samtalen, stallägaren ringde, min syster ringde, ena stallkompisen hade ringt...min häst hade fått en...
2
Svar
23
· Visningar
3 176
Senast: Celestan
·
Hästmänniskan Hej vet inte vad jag ska lägga in denna tråd men mod får gärna flytta om den hamnar fel men jag måste skriva detta.. Men jag blir...
2
Svar
20
· Visningar
3 073
Senast: Lipperta
·
Ekonomi & Juridik (Ja, rubriken är förstås en väldigt förenklad sammanfattning av min fråga) Jag har lite smått börjat tänka på en framtida övergång till...
2
Svar
32
· Visningar
2 390
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Är hästmässan i Borås ett minne blott, eller blir den av i år - någon som vet?
Svar
2
· Visningar
731
Hästmänniskan Jag har en liten fundering, funderar på hur det funkar rent praktiskt när man är medlem i två klubbar. Tänker främst på när man ska iväg...
2
Svar
38
· Visningar
2 524

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp