Blanda sand i färg

Alltså ibland...........

Jag tänkte ju samma sak som @As_Vegas och några till. Inte bra med sand i färgen om de inte slutar gnaga.
Sedan behöver man bara ett logiskt inlägg och så sitter man här hemma och suckar.......Aaahhh, självklart.....de borde ju i såfall vara nedslitna för länge sedan.

Tack för smarta inlägg när man själv inte tänker så långt man behöver.

Samma här!
 
Med tanke på hur tunt ett färglager är så lär inte tänderna slitas ner. Jag är dessutom mer rädd om min nya boxinredning så om de gnager ändå lär jag plåtsko alla kanter.

/Lizzie

Vi har plåtkant som överliggare på boxväggarna och gamlingen brukar dra med tänderna på kanten när han väntar på något, mat, sadling m.m.som att tala om att "skynda er". :D
Hade vi haft bara trä så hade den varit nerskrapat för länge sen och vad jag kan se så är det ingen fara med hans tänder. ;)
 
Vi har plåtkant som överliggare på boxväggarna och gamlingen brukar dra med tänderna på kanten när han väntar på något, mat, sadling m.m.som att tala om att "skynda er". :D
Hade vi haft bara trä så hade den varit nerskrapat för länge sen och vad jag kan se så är det ingen fara med hans tänder. ;)

U-balk över den översta brädan på boxarna kommer jag förmodligen bli tvungen att fixa. Det är boxstolparna som jag tänker måla med sand i färgen för att inte få dem uppätna

[URL="http://www.bukefalos.com/threads/snackistrad-eget-stall-egen-gard.1306340/page-119#post-17738919"]Snackistråd eget stall/egen gård[/URL]

/Lizzie
 
Jag tänker blanda sand i färgen som jag ska måla mina boxstolpar med. Ni som blandat sand i färg, hur stor del sand i förhållande till färg har ni använt?

Funkar blästersand?

Tacksam för tips!

/Lizzie
Jag blandade i sand när jag målade boxväggarna i mitt stall (ja, stall från Bruksbalken, och ja, deras egen sand som följde med). Minns tyvärr inte hur mycket sand som skulle blandas i (det är ca 10 år sedan), men det var så att färgen fick lite lagom "struktur".

Men jag kan inte påstå att det hjälpte speciellt mycket, hästarna gnagde en del i alla fall. Vet ju dock inte om gnagandet hade varit värre om jag inte haft sand i.

Och nej - deras tänder är inte nerslitna!
 
Jag blandade i sand när jag målade boxväggarna i mitt stall (ja, stall från Bruksbalken, och ja, deras egen sand som följde med). Minns tyvärr inte hur mycket sand som skulle blandas i (det är ca 10 år sedan), men det var så att färgen fick lite lagom "struktur".

Men jag kan inte påstå att det hjälpte speciellt mycket, hästarna gnagde en del i alla fall. Vet ju dock inte om gnagandet hade varit värre om jag inte haft sand i.

Och nej - deras tänder är inte nerslitna!

Målade du ett lager med sand/färg eller flera?

/Lizzie
 
Har för mig att det räckte med ett lager. Det är som sagt 10 år sedan, o minnet är kort. Men det var en tjock linoljefärg som täckte bra.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Vi har en relativt stor ridbana i ren naturlig sand. Vi har inte tillfört något till den utan marken är av ren sand vilket är...
Svar
7
· Visningar
952
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Fönsterbeslagen/låsen har gått sönder på ett av våra fönster. Alltså brustit i metallen där man krokar på den del som sitter på själva...
Svar
12
· Visningar
246
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
585
Senast: WildHorse
·
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 418
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp