Medlem i två klubbar?

Nej, klubben som utfärdat mitt grönt kort är en helt annan klubb (som jag tror inte ens finns kvar idag vad jag vet), så den gick inte heller, men en bra tanke. Lutar väl att jag får helt enkelt maila dom och fråga. :)

Fast det spelar väl ingen roll så länge du inte ska tävla? Och ska du tävla så måste du ju lösa licens och då kan du ju ange vilken klubb du ska tävla för. :)
 
Ja för annars borde det inte stå:

"Grönt kort
Allmänt

Mitt namn*

Senior

Nuvarande klubb**"

när man går in på mina sidor i tdb
*Där står mitt riktiga namn
**Står klubbens namn

Så ja, jag har valt klubb utan att skaffa licens.
Märkligt.... Jag har heller inte löst licens men har ett konto, för mig står klubbens namn, men med en pil bredvid så att jag kan välja bland klubbar.....
 
Förstår inte helt huvudfrågan, undrar du om klubben du kommer att flytta till skulle ha åsikter om att du väljer att tävla för en annan klubb, den dag det kommer?

Det praktiska: sålänge du inte har en aktiv licens idag spelar det noll roll vad det står i TDB nu. När du sen ska aktivera/köpa en licens, så väljer du den korrekta klubben då.
Har man en aktiv licens men vill byta klubb innan året är slut, så krävs det som tidigare nämnt, lite administration från både klubbar och förbund för att det ska träda i kraft.
 
Märkligt.... Jag har heller inte löst licens men har ett konto, för mig står klubbens namn, men med en pil bredvid så att jag kan välja bland klubbar.....
Med en pil bredvid säger du? Ok, vilken webbläsare använder du? Nu börjar jag fundera om det är min webbläsare som spökar.
 
Fast det spelar väl ingen roll så länge du inte ska tävla? Och ska du tävla så måste du ju lösa licens och då kan du ju ange vilken klubb du ska tävla för. :)
Nja, man måste inte lösa licens om man bara ska tävla pay&jump/ride/cross osv förstås, och det är den nivån jag kommer ligga på så länge, men även på sådana tävlingar brukar det stå vilken klubb man tävlar för. :)
 
Förstår inte helt huvudfrågan, undrar du om klubben du kommer att flytta till skulle ha åsikter om att du väljer att tävla för en annan klubb, den dag det kommer?
Nått åt det hållet kanske, är inte helt säker själv vad jag egentligen tänkte. Tänkte väl mest om att jag kommer stå på den klubbens anläggning men kanske tävla för en annan klubb, men ja vet inte, vem vet jag kanske trivs jättebra med nya klubben och byter helt.
 
Nja, man måste inte lösa licens om man bara ska tävla pay&jump/ride/cross osv förstås, och det är den nivån jag kommer ligga på så länge, men även på sådana tävlingar brukar det stå vilken klubb man tävlar för. :)

Fast det är inte tävlingar... Så det känns hemskt konstigt ange klubb. Har fö aldrig varit med om det på Pay-arrangemang. Någonsin. De brukar inte fråga efter klubb och definitivt inte ange klubb. Varför ska man ange vilken klubb man är medlem i när man TRÄNAR? (För det är det pay-arrangemangen är). Är ju som man är på clinic och det anges vilken klubb deltagarna är medlem i?
 
Nått åt det hållet kanske, är inte helt säker själv vad jag egentligen tänkte. Tänkte väl mest om att jag kommer stå på den klubbens anläggning men kanske tävla för en annan klubb, men ja vet inte, vem vet jag kanske trivs jättebra med nya klubben och byter helt.

Tror inte de bryr sig. En av eldsjälarna i min klubb, en sån som dels varit med i alla år, är med och sliter och fixar och arrangerar ALLT samt brukar vara med i toppen när det är klubbtävlingar och även blivit klubbmästare flera år. Hen tävlar för en annan klubb på licensnivå. Är alltså eldsjäl osv och tävlar på klubbnivå för klubb 1. Men från lokalt och uppåt tävlar hen för en annan klubb, klubb 2. Ingen säger något om det - jag mest blev förvånad när jag såg det men inget mer.
 
Fast det är inte tävlingar... Så det känns hemskt konstigt ange klubb. Har fö aldrig varit med om det på Pay-arrangemang. Någonsin. De brukar inte fråga efter klubb och definitivt inte ange klubb. Varför ska man ange vilken klubb man är medlem i när man TRÄNAR? (För det är det pay-arrangemangen är). Är ju som man är på clinic och det anges vilken klubb deltagarna är medlem i?
Jo det är träningsTÄVLINGAR och man anmäler sig oftast via tdb till dom. ;)
Sen står det i tdb-startlistorna vilken klubb man tillhör.
 
Jo det är träningsTÄVLINGAR och man anmäler sig oftast via tdb till dom. ;)
Sen står det i tdb-startlistorna vilken klubb man tillhör.
Nej. Det är träning i att tävla. Du får absolut inte kalla det för tävling för SvRF.

Ja har de startlistor i TDB (jag håller inte med att det oftast är så, är nog olika i olika distrikt - här ligger de i princip aldrig i TDB) så syns klubb förstsr. Men du måste fortfarande inte ha en klubb och det räknas inte som du tävlar för den klubben. Så ditt problem löser sig om/när du löser licens - då kommer du kunna välja klubb fritt :)
 
Du får absolut inte kalla det för tävling för SvRF.
Vadå får absolut inte kalla det för tävling gör SvRF och hur ska de kunna kolla upp vad jag kallar saker och straffa mig för det? Jag kallar det vad jag vill, i detta fall träningstävling, då det är just det. Det är lite som att ge någon ett smeknamn, det ändrar inte namnet eller betydelsen på den riktiga. Så jag kan lugnt kalla det vad jag vill, så länge jag själv vet vad jag menar. :)
 
Vadå får absolut inte kalla det för tävling gör SvRF och hur ska de kunna kolla upp vad jag kallar saker och straffa mig för det? Jag kallar det vad jag vill, i detta fall träningstävling, då det är just det. Det är lite som att ge någon ett smeknamn, det ändrar inte namnet eller betydelsen på den riktiga. Så jag kan lugnt kalla det vad jag vill, så länge jag själv vet vad jag menar. :)

Nu tog du det fel. Kunde skrivit att klubbarna får absolut inte kalla det för tävling för SvRF. Förbundet är ju närmast maniska i det, och det får inte på något vis rangordnas efter resultat eller delas ut rosetter etc. Så det faller under just träning och då spelar klubbtillhörigheten ingen roll. Det var det som var essensen.
 
Nu tog du det fel. Kunde skrivit att klubbarna får absolut inte kalla det för tävling för SvRF. Förbundet är ju närmast maniska i det, och det får inte på något vis rangordnas efter resultat eller delas ut rosetter etc. Så det faller under just träning och då spelar klubbtillhörigheten ingen roll. Det var det som var essensen.
Fast du skrev "Du får absolut inte kalla det för tävling för SvRF." precis som om du menade att JAG inte får kalla dom det. Om jag skulle ta det rätt kanske du borde skrivit "Klubbarna får absolut inte kalla det för tävling för SvRF.", då hade det inte blivit något missförstånd.

Sen brukar förvisso pay & ride/jump ligga under fliken tävlingar på klubbarnas hemsidor, men det står ju att det är pay and ride/jump, i alla fall här. Kan inte svara på hur det är i övriga Sverige.
Jag har varit på någon pay & jump där man fick rosett efter en felfri ritt, samt varit på en annan där man fick köpa sin rosett.
 
Dom har gjort fel som delat ut rosett efter felfri ritt. Det är att rangordna ekipage i stil med en A:0 eller Clear round och är förbjudet. Om alla får rosett när dom lämnar banan är det ok.
Det är också förbjudet att erbjuda felfria ekipage att köpa sin rosett. Om däremot alla har möjlighet att köpa rosett oavsett hur det går på banan är det ok.
 
Fast du skrev "Du får absolut inte kalla det för tävling för SvRF." precis som om du menade att JAG inte får kalla dom det. Om jag skulle ta det rätt kanske du borde skrivit "Klubbarna får absolut inte kalla det för tävling för SvRF.", då hade det inte blivit något missförstånd.

Sen brukar förvisso pay & ride/jump ligga under fliken tävlingar på klubbarnas hemsidor, men det står ju att det är pay and ride/jump, i alla fall här. Kan inte svara på hur det är i övriga Sverige.
Jag har varit på någon pay & jump där man fick rosett efter en felfri ritt, samt varit på en annan där man fick köpa sin rosett.

Ja jag skrev att det blev ett missförstånd och att jag inte menade explicit du som i just dig. Tagga ner?
 
Idag har jag skrivit på kontraktet för det nya stallet och det verkar som det löser sig automatiskt. Står i kontrakten att alla licensierade ryttare ska tävla för den klubben man är uppstallad hos.
Får se om jag når upp till licens bara. :p
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 359
Senast: Mabuse
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
957
Senast: Ketrawzc
·
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
18 859
Senast: MML
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 627
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp