Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Vi har precis gjort i ordning vår gamla ridbana som stått oanvänd i 10 år. Den damma dock något kopiöst just nu. Men är det någon idé...
2
Svar
23
· Visningar
4 667
Senast: Evergreen
·
Ekonomi & Juridik Hej jag har sagt upp mitt avtal med fodervärden och undrar om det är någon som vet om man måste ha underskrift från båda parter eller om...
Svar
4
· Visningar
1 457
Gnägg Alla barnen (4 st) vill rida och med en lika hästtokig mamma är det såklart välkommet. Med två barn boende varannan vecka och två...
2
Svar
36
· Visningar
4 375
Senast: yennork
·
Hästmänniskan Hej! Jag är cerfierad hästmassör och känner att jag vill utöka med att utbilda mig till sadelutprovare. Jag har svårt att hitta några...
Svar
5
· Visningar
3 233
Ekonomi & Juridik Har ni kontrakt i stallet? Vad står det i dem? Hur lång är uppsägningstiden?
Svar
9
· Visningar
1 677
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 631
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Tråden på Allmänt om vad man tar med sig vid brandevakuering kom med vissa svar som fick mig att fundera på detta med att öppna...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 538
Senast: Manji
·
Gnägg Vad ser ni för för/nackdelar med ranghöga hästar?
2 3
Svar
50
· Visningar
5 702
Hästmänniskan Admin får gärna flytta om tråden hamnade fel :p Vad harni för erfarenhet av att flytta iväg och jobba i stall? Jag känner att jag vill...
Svar
10
· Visningar
1 927
Senast: Tonto
·
Anläggning Någon som har en metod för att beräkna vikt på rundbalar? TS-halten påverkar såklart 😛 men finns det något sätt att beräkna mängd TS i...
Svar
6
· Visningar
7 660
Senast: JohannaB
·
Hästmänniskan Suck! Har annons ute på mina hästar och jag har valt att inte ha med telefonnummer eftersom jag gärna vill ha mail först, för att sedan...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 908
Anläggning Har nyss installerat en självpåfyllande vattenbalja åt hästarna. Hade sett framemot att slippa fylla på med slang.... Skulle ju bli så...
Svar
10
· Visningar
2 038
Senast: Ace
·
Hästmänniskan Har ni märkt hur små plastbitar /trådar hamnar i hagen / naturen?Trots vi tar med oss plasten direkt när vi plastat av balen i hagarna...
Svar
17
· Visningar
2 849
Senast: Karoliten
·
Hästmänniskan Jag har inte skrivit så mycket här utan men läst länge och behöver nu få lite hjälp i att försöka lista ut vad jag egentligen vill med...
2
Svar
21
· Visningar
2 193
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Står nu inför slåtter av mina ängar. I normala fall brukar jag förstöra det hö som blir eftersom jag inte har egna djur längre men i år...
Svar
6
· Visningar
1 358
Senast: kolja
·
Hästmänniskan Läser att det finns indikationer att 2019 kommer bli, om inte lika extrem, så även då risk för både extrem torka och översvämningar som...
2
Svar
29
· Visningar
3 494
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Vad har ni för ras/hästtyp och varför har ni just den häst ni har? Fördelar och nackdelar med er häst? Letar efter en andra häst och är...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 676
Anläggning Har ni förslag på underlag till utebana om man inte vill ha fiber? Vi kan inte ha fiber pga kommer inte kunna underhålla tillräckligt...
2
Svar
24
· Visningar
2 356
Senast: caradan
·
Hästmänniskan Jag blir beklämd varje gång jag hittar en annons på hästar som auktioneras ut, vem vet var de hamnar efter budet är klubbat. De förra...
Svar
14
· Visningar
2 676
Senast: Tassa
·
K
Hästmänniskan Hej! Tänkte bara höra vad era skötare/medyttare betalar? Samt hur många dagar dem har och vad de "får" göra. Tacksam för svar...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
31 518
Senast: Fasandeg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp