Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Distans Det är försommarvärme utlovat lagom till Vedema som rids den 25 april i Hässleholm, med 18 grader och sol. Vi håller tummarna för att...
2
Svar
20
· Visningar
4 294
Senast: nesjla
·
Western Eftersom min karl inte vill ha en vad han kallar för "hästbil" och jag själv gärna har sadeln i ett sadelskåp i transporten, så letar...
Svar
6
· Visningar
2 294
Senast: r_freddy
·
I
Western Nu tänkte jag att vi kunde dela med oss av våra bästa/roligaste övningar! Jag börjar då :) Just nu är tiometersvolter i en...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 215
Senast: Loveli
·
Islandshäst Hallå allihopa! Jag undrar om det finns någon träningskunnig islandsmänniska där ute som skulle kunna hjälpa mig med tips för ett...
Svar
17
· Visningar
2 309
Senast: kryddelydd
·
Islandshäst Jag ska beställa g boots nu till min islandshäst. Törs jag beställa 240g med risk att det kan fastna grus och sånt och det blir över...
Svar
6
· Visningar
2 240
Dressyr Här kommer ännu en klädsel-tråd. Om den ska ligga på utrustning flyttas den väl, och om någon nyligen ställt samma fråga och jag missat...
Svar
15
· Visningar
4 814
Senast: Mountains
·
Övr. Grenar I dag är det dags för årets första start ( förutom min fina konsortiehäst ) Känns jätte spännade trots att det som vanlig inte är...
2
Svar
21
· Visningar
2 642
Senast: Hambo
·
Western Om man inte frågar får man inget veta.. ;) Är det okej att rida tex pleasureklassen på stångbett men sedan byta till ett vanligt...
Svar
6
· Visningar
1 299
Senast: Leah
·
T
Övr. Grenar Vart kan jag hitta kommande utställningar för Svensk Ridponny? Har kolla ASRP men hittar ingenting förutom ett stotest för 2-åriga...
Svar
1
· Visningar
1 394
Senast: Seabaz
·
Distans Hej alla! Jag kom på en fråga som säkert någon här kan svara på. Vilken är Sveriges äldsta respektive yngsta tävling i...
Svar
4
· Visningar
1 369
Senast: mahlmt
·
Körning Nu är det så att jag är nybörjare inom det med att köra en häst.. Jag har kört en häst men dock vet jag inte eftersom jag mest har varit...
Svar
4
· Visningar
1 517
Övr. Grenar Det är ju hemskt! 33 döda hästar sedan 2000, finns det någon annan sport inom ridsporten (om man ens ska kalla det ridsport:mad:) som...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 068
Senast: Creetown
·
Körning ...kan vi komma igång med träningen på allvar! :D Lilltösen har haft otroliga bekymmer med detta otrevliga vassa grus som ligger...
Svar
2
· Visningar
926
T
Islandshäst Är det någon kunnig som kan förklara hur poängskalan används på tävling? Alltså vad står siffrorna för? Hur mkt är medelpoängen i de...
Svar
6
· Visningar
5 388
Senast: Freyr
·
Trav Vår dotter är 11 år och häst/ridvan sedan födseln i stort sett. Nu har hon gått på ponnytravskola i ett år och är sugen på att skaffa...
2
Svar
25
· Visningar
4 156
Senast: giffan
·
A
Trav Har lite funderingar på att använda denna hingst på mitt sto Duchessa accent men vad vet ni om honom? Är det något att ha? Eller har ni...
Svar
18
· Visningar
4 289
Senast: Nela88
·
Tävling Vi är en liten klubb som vill arrangera en tävling i höst. Är det så att man Måste ha equipe för att lösa en tävlingsdag eller kan man...
Svar
4
· Visningar
1 338
Senast: SaraMara
·
Z
Fälttävlan Tänkte be om tips om utrustning, tex vilka benskydd använder ni? Vilka boots funkar bäst? När (i vilka klasser) är det nödvändigt med...
Svar
17
· Visningar
3 602
Tävling Jag höll på att svimma när proppen för en tävling kom ut idag. De tänker ta 850 kronor för mobila utomhus boxar och 500 kr för spiltor...
Svar
7
· Visningar
3 900
Senast: Jeps
·
Körning Igår var det dags för en riktig provtur med den nyköpta trillan. Hästen är ett superstabilt vbl-sto född -99 och hon är mycket körd, har...
Svar
18
· Visningar
1 946
Senast: lillsyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Ridskoleryttare