Sv: Kronofogden på Lambada
Hon tackar och ruskar lite på håret så hon ser ut som en riktig tonåring.
Hon tackar och ruskar lite på håret så hon ser ut som en riktig tonåring.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Nu har det gått en månad sedan auktionen, och flera är det ej gjort ägarbyte på. De står ännu kvar på Lambada.
Flera är de som såldes vidare direkt efter div annonser...
Rent juridiskt har nuvarande ägaren köpt hästen på auktion, och eftersom de tagit hem hästen till sig (alltså tradition har skett - googla om du inte förstår) så är det den som har hästen nu som äger den.Rent juridiskt står flera av hästarna ännu på stall lambada. Verklige ägaren äger ej hästen på pappret, har denne då rätt att sälja?
Visst är det trist. Och oj, vad de alla ökat i värde 3000 kr vid auktionen är 2 månader senare på annons för 25000 kr.
.
Tänk vad kloka de kommer att bli!
Men varför tror du att de som köpte för att sälja vidare och tjäna en slant skulle vara helt likgiltiga vart de sålde hästen?Varför köpa om man ej vill behålla? Och var kommer hästen in?
OK förstår till viss del ditt resonemang. Det kostar att ha häst. Jag har ett antal, och vet exakt vad det kostar. Men att det skulle kosta 15000 kr för mindre än 2 månader finner jag för osannolikt.
Men att få det till att jag är avundsjuk??? Absolut inte. MEN jag tycket att det är tråkigt att såpass många av hästarna från Lambada knappt hann finna nya hem förrän de på nytt var till salu. Till ett flera gånger om högre belopp, tyder för mig på spekulation hos köparen. Varför köpa om man ej vill behålla? Eller var det så att köpet sågs som en god investering? Och var kommer hästen in?
Till er som köpte för att behålla! Det finns några stycken här på Buke!
KL
Den vita vaggar fram som en anka. Men inget tittar ut... Hon är så arg så hon gnisslar tänder bara vi går förbi boxen.