Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Från och med vilken klass har man hatt istället för hjäm?
Svar
4
· Visningar
915
Senast: Ylva
·
Dressyr Tävlade LB:2 för ett tag sedan och där fanns det en häst som gick i typ "medelsvår form". Hur ska domaren bedöma en sån sak? Ska domaren...
2
Svar
30
· Visningar
4 081
Senast: bobo
·
Dressyr Brukar man ha pannluggen knoppad på ponnyer på dressyrtävlingar? Vilket känns mest karakteristiskt för ponnysdressyr, knoppad lugg vs...
2
Svar
28
· Visningar
2 118
Senast: gadriel
·
R
Dressyr Eller..? Och nedsittning i mellantraven va?
Svar
1
· Visningar
774
Dressyr Okej, jag kan ingenting om tävlingar :p Vad heter all olika steg och vad ingår det i dom?
Svar
1
· Visningar
837
P
Dressyr Viist, jag är lite tidig :smirk: men jag och hästen har inte tävlat förr och jag tänkte lösa ryttarlicens from januari. Tanken är att...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: Darbhanga
·
Dressyr Hur rider man en korrekt ökad skritt? Har ridit de flera gånger men bara låtit hästen länga ut halsen å ökat på steglängden...
Svar
1
· Visningar
1 308
D
Dressyr Någon som vet vilken svensk nivå som motsvarar zz-dressage i Holland? Tack på förhand.
Svar
1
· Visningar
991
Dressyr Är det någon som kan försöka förklara för mig hur man gör när man ska räkna ut procenten? Tack på f.h! :bow:
Svar
3
· Visningar
821
Senast: pemma
·
S
Dressyr Jag tävlade L:B2 idag och då på ökade skritten stog det takt fel.. vad innebär det? Han började småtrava en gång där.. var det de han...
Svar
4
· Visningar
1 228
Senast: _saarah
·
R
Dressyr Hej! Jag undrar om det är någon som har tävlat i dressyr på en Fjording någon gång? Går det? Dom är ju inte riktigt byggda för det...
2
Svar
28
· Visningar
4 969
Senast: bigganl
·
Dressyr Får man tävla dressyr i en hoppsadel? Det finns ju en del som rider i allroundsadlar... Man kan nog få en del minus på sitsen...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: bigganl
·
Dressyr Får man tävla med öronluva i dressyr?
Svar
18
· Visningar
1 329
Senast: Cw_
·
C
Dressyr är det någon som vet om man får rida fram med gramaner på lokal dressyrtävling? jätte tacksam för svar
Svar
9
· Visningar
1 167
Senast: suisyola
·
Z
Dressyr Jo, det är såhär att jag ska tävla klubbtävling i dressyr på söndag, Lätt B:1. Det är första gången jag rider just Lätt B:1 så jag har...
Svar
11
· Visningar
6 437
Senast: Magnum
·
B
Dressyr Har nu tävlat 3 ggr och hästen är jättespänd(LB).Allt man lagt ner jobb på är som bortblåst när vi kommer in på banan.Jag har till och...
Svar
14
· Visningar
1 780
G
Dressyr Varför lindar man och sätter boots på sin dressyrhäst när det är dags för prisutdelning? Såg massa bilder i senaste Ridsport där flera...
Svar
14
· Visningar
1 755
Senast: Galadriel
·
Dressyr Nu har jag äntligen "genomlidit" en dressyrtävling med min hopphäst... han var pigg och spänd och när vi kom in på banan stannade han...
Svar
8
· Visningar
1 030
Senast: ScissorHands
·
A
Dressyr Vad anses som godkänt i poäng för lc:2 lb:1 Någon som vet?
Svar
3
· Visningar
1 084
Dressyr Hej! Jag är fullt medveten om att man inte får rida med spö på dressyrtävling ;) men visst får man ha det med in på banan så länge man...
Svar
16
· Visningar
1 259
Senast: barracuda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka