Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

F
Dressyr Tänkte höra om någon vet om annan ryttare får hjälpa till att rida fram hästen (stor häst) på framridningen innan dressyrtävling!!? Vad...
Svar
16
· Visningar
1 893
Senast: bollen__
·
Dressyr Rider en unghäst och har startat LC ett antal gånger bara för att prova på. Det har väl gått sådär, bättre och bättre i alla fall...
Svar
6
· Visningar
1 096
Senast: Jaag
·
N
Dressyr Hej! Jag har en foderhäst som jag har haft i 2 veckor. När jag rider dressyr så lyssnar han inte, i allafall inte i traven, vad ska jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 023
·
M
Dressyr Vilken tycker ni är den bästa dressyrhästen efter halvbloden... Vil gärna ha en krafftig dressyr häst.. har ni några tips???? :bow:
Svar
3
· Visningar
2 415
Senast: __Stilett__
·
M
Dressyr hej läste just splittans inlägg om passage... men jag undrar hur man lär en häst det igentligen... och hur lär man den piaff...
Svar
1
· Visningar
849
Dressyr Till mattes stora förvåning, nästan, så fick jag min häst till att göra passage flera gånger och lite piaff, inte så många steg, ca 5...
Svar
9
· Visningar
1 844
·
Dressyr Tävlade KM i helgen på lektionshäst... Vi var 3 på storhäst som enligt prop. skulle rida LB:1, Men en av de andra 2 ville inte rida LB:1...
2
Svar
22
· Visningar
2 162
·
M
Dressyr Hej allihop är det någon som vet om en domare kan döma ut en på en tävling om han tycker att man är för lång??? :confused:
Svar
8
· Visningar
994
Senast: megasus
·
J
Dressyr Hej ! :confused: Jag fösrstår inte hur vissa domare dömer .. Vissa verkar bara kolla så att hästen kröker på nacken, men bakdelen...
Svar
12
· Visningar
2 334
Senast: tant agda
·
Dressyr För ett tag sedan debuterade min 4-åring i dressyr. Det var min superduktiga medryttare som startade honom i en LC:1 utomhus. När de...
Svar
5
· Visningar
1 143
·
Dressyr Nu har vi en presentationstråd med en massa söta, fina ponnier - dags o presentera storhästarna kanske? ;) Namn, stam, ålder, höjd...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 018
Senast: soffie
·
Dressyr Hur e det igentligen... när blir det obligatoriskt med frack?? är det redan i msv B:1 ??
Svar
2
· Visningar
1 183
Senast: Ylva
·
F
Dressyr Jag har ridit på en ridskola i ca 6 år men nu har jag bytt till en annan. Vi fick inte ta några märken på min förra, så jag ska ta märke...
Svar
7
· Visningar
1 084
Senast: Wilfa
·
M
Dressyr :confused: jag vet att det redan legat ute en tråd som är ungefär samma men jag hittar den inte! jag undrar vilket som är rätt? ska...
Svar
6
· Visningar
988
Senast: alisson
·
C
Dressyr Det börjar ju närma sig, så jag drar igång en tråd...:) Det hoppas jag att moderator inte har något emot, kanske kan man t o m nåla den...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 337
Senast: fadeya
·
M
Dressyr Ja har funderat på en grej! Får man ha en flätad svans på dressyrtävlingar. Jag menar inte då hela svansen är flätad utan bara en bit...
Svar
1
· Visningar
935
Senast: Nalle_Björnen
·
S
Dressyr Hur lägger ni upp ridningen veckan före dressyrtävling? Ge gärna exempel på hur hårt ni rider, vad för övningar ni gör osv. sista veckan...
Svar
8
· Visningar
1 580
·
Dressyr Jag nu i fyra veckors tid börjat rida ett 14 årigt hoppsto som inte är särskilt välskolat. Hon är svankryggig och går i urusel form...
Svar
7
· Visningar
1 115
Senast: FUNNY
·
B
Dressyr hej rider en fjording som kanske ska tävla dressyr på senare. ngt jag undrar vad det är för ngn speciell åldersgräns eller om det ens...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: Fodong
·
N
Dressyr får man ha ett mörkblått schabrak med mitt namn & hästens namn broderat på eller måste man ha ett vitt? det är en klubbtävling
Svar
2
· Visningar
720
Senast: tant agda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka