Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Det här var något nytt, det har jag aldrig hört talas om. Hur fungerar det? Hur ser hindrena ut? Är det någon som har sett denna typ av...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 259
Senast: ScissorHands
·
Hoppning Vad kan man göra för övningar när enns häst är alldeles för het på hinder? Ett hinder är ok men en bana är inte rolig att hoppa när man...
Svar
4
· Visningar
1 583
Senast: Aliide
·
M
Hoppning Jag har en d-ponny som tävlat La med placeringar. Problemet är att han river. Han älskar att hoppa och är rädd om bakbenen. Men...
Svar
5
· Visningar
1 447
Senast: miss_willow
·
Svar
0
· Visningar
994
Senast: caradan
·
F
Hoppning Måste man ha grönt kort då? Samt vara medlem?
Svar
12
· Visningar
2 718
Senast: Splittan
·
F
Hoppning När man hoppar, ska man ha händerna ihop, eller ska man bredda dem? Har hört olika från mina två tränare.
Svar
6
· Visningar
1 129
Senast: Aliide
·
R
Hoppning Hur \"lära\" häst hoppa? Hon KAN hoppa men vill inte Kan man få fram hoppviljan igen, hur isåfall? Har tillgång till typ 10 bommar och...
Svar
8
· Visningar
1 561
Senast: Icebabe_1
·
  • Låst
Hoppning Jag ska tävla i helgen och undrar om det här med att hälsa på domaren är så viktigt. Vissa domare verkar uppskatta det medan andra...
Svar
1
· Visningar
1 136
Senast: Snuffsan
·
O
Hoppning hej! jag har tänkt att börja hoppträna min häst.. han är en fjording. han har hoppat 90cm förr på tävlingar men ej med mig, det var dom...
Svar
3
· Visningar
1 113
Senast: **BORTTAGEN**
·
Q
Hoppning jaha nu skiter sig hoppningen! min häst har börjat riva! han hoppar inte längre över hindren utan mer rättigenom (låter värre än det är)...
2
Svar
23
· Visningar
2 243
Senast: Qudexco
·
S
Hoppning Behöver lite hjälp med "fanatasin". Det är så att jag har tre övningar som jag gör med min häst till och från eftersom hon blir så...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: Spider84
·
B
Hoppning Jag skulle vilja ha några tipps om vad man ska göra åt när ponnyn stanar vid ett vanligt hinder som är placerat nära en utgång . Han...
Svar
1
· Visningar
1 119
Senast: trazel
·
Hoppning Vad är det? Ska nog ställa upp i en sådan den 26e :d Har fåttt reda på att det ska vara någon slags hoppning där man får poäng efter...
Svar
10
· Visningar
11 085
Senast: kopparberg
·
B
Hoppning Har idag för första gången löshoppat mina 2,5 åringar, de fick börja med att bara gå över bommar och sedan höjde vi upp dem till ca 40...
Svar
2
· Visningar
985
Senast: BJÖRKIS
·
C
Hoppning Skulle behöva lite tips när det gäller avståndet på cavalettibommarna. Har en tinker på 137 cm och en shettis på ca 1m. Ska rida både i...
Svar
1
· Visningar
1 241
Senast: tuttiboo
·
J
Hoppning Vad är nu tillåtet? har beställt ett rakt pelham bett i metall men har för mej att det måste vara i gummi eller metall? någong som vet?
Svar
4
· Visningar
2 670
Senast: jojjo_blondin
·
M
Hoppning Är taxering ngt som man tränar upp hos hästen eller är det bara så att vissa har talang för detta och vissa inte? :confused:
Svar
9
· Visningar
4 074
Senast: cranberry
·
C
Hoppning Det är hoppning på ridskolan i helgen och jag vet inte om jag ska vara med eller inte. Min häst hoppar 70-80-90 banor hemma och enstaka...
Svar
1
· Visningar
1 251
Senast: Arwyn
·
R
Hoppning \"hinderstödsrädd\" Vet inte riktigt hur jag ska förklara :crazy: När jag hoppar/ rider bland hinder är jag jämt rädd att hästen ska...
Svar
14
· Visningar
1 455
Senast: Johanna_m
·
B
Hoppning Vad är skillnaden mellan bommar och cavaletti? //E
Svar
2
· Visningar
1 082