Laserbommar i hoppning i Globen?

Finns en bild längre upp i tråden, personligen tror jag att de ska anävndas i ett effektfullt shownummer och inget annat.. någonsinn...

åh, tack nu hittade jag bilden... ja... det såg liten läskigt ut, eller hur ska jag förklara det? men dte kan ju vara rätt fräckt i ett shownummer!

Tänk om hästen är färgblind? Eller ska alla hinder vara i samma färg? Hmm. Då skulle ju färgseende också spela in. Och svansföring. :rofl:

tycker att det låter jätteskumt.. många hästar kommer nog lära sejj galoppera rätt igenom..

Jag tycker att laserbommar tar bort hela kanslan av hoppning. Kanske ar det for att det ar nytt och jag inte ar van vid det annu, men det kanns mycket konstigt.

Banhoppning ar ju en sport som bade hasten och ryttaren ingar i, och bade bedomer avstand och blir duktigare allt eftersom.
Pa lang sikt om detta blir poppis, sa tror jag att laserbommar kommer att leda till att allt fler manniskor barrerar sina hastar for att de ska bli forsiktigare och forsiktigare. Nu kan man ju vara i bommar, bara man inte ar i for hart (eller har lite tur), men laserbommar ar val mer kansliga kan jag tro.

Dessutom sa tror jag att det kommer att bli fler olyckor utav lasern an av vanliga bommar. Hastar som blir radda och springer ivag, hastar som stannar och ryttare som flyger av sa det star harliga tider till. :)

Den som vantar far se.... Vilka datum ar Globen??

hej
globen är sista helgen i november, så vi får vänta en hel månad för att se laserbommarna.
/P

Nu står det ju faktiskt att det behövs rök för att hästarna ska se laserbommarna ordentligt. Knappast något man kommer att hålla på med till vardags alltså! Kan inte riktigt se det funka på en utebana i regn och halv storm..... :angel:

MEN som ponnymamma skulle jag slippa släpa bommar när vi bygger banor varje vecka! :bump:

Såg att det stog ett reportage om det i ridsport (tror jag). Där kanske de förklarar lite mer?

det der läste jag om i ridsport,jag tror inget på det faktisk,hur skall hästen lärasig att den måste lyffta på benen?hur märker den att den har gjordt fel när den river bommen?nä,frågar du mig så tror jag inget på det,jag tror säkertt hästen skulle hoppa det,men frågan är hur lenge när den kommer på att den inte känner bommen om den river.

Tycker det värkar hemskt oegenomtänkt ju! Har inget nytt att lägga till i vad ni sagt tidigare, bara håller med om allting.
Dels så det där med svansen, alla kommer behöva bröja binda upp svansarna som på polo-ponnyer!
Med de fasta bommarna så kan man ju faktiskt snudda lite lätt vid dem utan att de trillar ner, det kan man inte här, alla kommer få väldans många fler fel ju..

Och om hästarna börjar riva som flera sagt, men märker att det inte händer någonting kommmer ju de flesta att sluta hoppa över hinderna

Sedan så det där med barriera hästarna minns inte vem det var som sa det, men visst kommer folk säkert börja göra det med... hittar inget kul med hindrarna alls förrutom utseéndet och att det är lite mindre arbete, men är det vräkligen värt det?

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 078
Senast: zarmino
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 398
Senast: Lutten
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 614
Senast: Raderad medlem 149524
·
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 862

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025
  • Retrievertråden

Hästrelaterat