Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

P
Hoppning Jag har en fråga angående tjoande ryttare: På en klubbtävling jag var på, var det också en liten tjej (11år) som tävlade med sin...
2
Svar
31
· Visningar
3 146
Senast: kriss
·
S
Hoppning Hur ska jag få min häst att hoppa upp med frambenen bättre över hinder? :confused:
Svar
2
· Visningar
1 112
Senast: miss_willow
·
Svar
0
· Visningar
1 000
Senast: Ramona
·
G
Hoppning Finns det någon som är bra på avstånd???Jag kan nämligen ingenting om det :confused: Hur långt avstånd har man mellan studshinder?och...
Svar
4
· Visningar
2 184
Senast: Gloooria
·
T
Hoppning Jag har en bäbis häst på 4 år. Skulle gärna vilja veta hur mycket ni tycker jag ska hoppa. Är väldigt försiktig och vet inte vem jag ska...
Svar
12
· Visningar
3 565
Senast: Ramona
·
Hoppning jag skulle vilja tävla min D-Ponny hon är en okänd korsning imp. irland... hon och jag har hoppat 85cm men hon har löshoppat 1,05 cm...
Svar
10
· Visningar
1 234
Senast: saddi
·
B
Hoppning har en stor häst på ca 170+ som jag misstänker är lite uttråkad efter att ha gått mkt dressyr i sitt liv så jag vill lägga in lite...
Svar
2
· Visningar
1 358
Senast: breccia
·
F
Hoppning jag har ett jätte jobbigt problem,att om hästen tappar bjudningen så hoppar jag jätte lätt efter eller före hästen! det är skit...
Svar
5
· Visningar
1 310
Senast: Sirisiri
·
Hoppning hamnar lätt för mkt framåtlutad i hoppningen,är det någon som har tips som kan hjälpa mig? jag glömmer lixom bort det medans jag rider...
Svar
9
· Visningar
1 375
B
Hoppning Helt plötsligt stämmer ingenting och självförtroendet blir sämre och sämre. Rider på 120 nivå och allt har gått super med fina rundor...
Svar
15
· Visningar
1 529
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hoppning Min kompis skal kjøpe ny hopphest. Hun ser nå på en som er 1.75 høy og normal 'lengde' i kroppen. Dette er en tevlingshest som hun skal...
Svar
18
· Visningar
1 682
Senast: Mrs_Malfoy
·
C
Hoppning Har ridit en häst några gånger som hoppar väääldigt stort och ambitiöst på hinder.. Jag flyger nästan av i sprången :eek: :D Mantag...
Svar
9
· Visningar
3 747
Senast: SanchoPancho
·
Hoppning Har en unghäst som blir 4 år i februari. Har som mål att kvala honom till 4-års championatet i hoppning 2004. När skall jag göra första...
Svar
1
· Visningar
1 242
Senast: md5krist
·
Hoppning När jag hopptränade sist så började min tränare med att säga: "i dag ska vi träna på sitsen." Jaha, tänker Arwyn, då tänker vi lite...
Svar
1
· Visningar
1 056
Senast: claraswe
·
T
Hoppning Jag och min ganska nervösa, spralliga och pigga D-ponny Antica åkta och tävlade i helgen. Vår första tävling, förutom på ridlägret i...
Svar
8
· Visningar
1 501
Senast: X_tremless
·
Hoppning Igår på lokaltävling var det efter bangång hemma-ryttare kvar på banan, de diskuterade en sväng med sin tränare. Dörrarna vid både in...
Svar
14
· Visningar
1 889
Senast: Lady_S
·
F
Hoppning Är det någon som vet hur man bedömmer avståndet mellan hindren om man ska hoppa med en stor häst, ex om jag ska hoppa studds o.s.v, hur...
Svar
4
· Visningar
1 577
Senast: Mickis2003
·
T
Hoppning hur långt ungefär ska det vara mella bommarna i trav och galopp för en westernhäst på 155cm? anyone :)
Svar
1
· Visningar
1 353
Senast: Mickis2003
·
B
Hoppning Hur går det på sm-et? Någon som hört nåt? :o
Svar
11
· Visningar
2 225
Senast: _Peplis_
·
B
Hoppning Vad ska jag ta mig till egentligen? Han har hur lätt som helst för höjden, hoppar allt O hoppar stort O luftigt när jag får in honom...
Svar
11
· Visningar
1 510
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025
  • Retrievertråden