cavalettiavstånd

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare carran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 245
C

carran

Skulle behöva lite tips när det gäller avståndet på cavalettibommarna. Har en tinker på 137 cm och en shettis på ca 1m. Ska rida både i skritt och trav över dessa bommar ( ska förstås bara rida den större, lillen ska ledas ) men jag är osäker på avståndet. Nån som kan hjälpa mig?

Ska du ha ett avstånd som passar både stor och liten i både skritt och trav, hade jag nog lagt bommarna med ca 1 m avstånd. Man får givetvis justera allt eftersom, men korta i såfall hellre avståndet.
Annars brukar jag lägga travbommar till min c-ponny på ca 1-1.10 m, och rida i normal arbetstrav, så att hon får stretcha lite i kroppen.

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
619
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 200
Senast: Kajsalisa
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 227
Senast: Anna-Bella
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
3 906
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka