Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Finns det någon som kan hjälpa mig och länka till vetenskapligt utförda studier i hästens rörelsemekanik? Allt ifrån skritt till passage...
Svar
5
· Visningar
2 203
Senast: kryddan
·
K
Hoppning Hej :) Som rubriken lyder så är jag rädd för att galopphoppa. Lite bakgrundsfakta: Har varit ute och tävlat höga klasser i hoppning...
Svar
7
· Visningar
1 793
Senast: Aston
·
A
Fälttävlan Vet inte hur många av er som var på Ryttis i helgen, men är det bara jag som tycker att det inte är okej att dela ut (ett!!) nudelpaket...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 068
Senast: J0yR1de
·
Körning Hej, Nu känner jag att jag tar ut sorgen i förskott. Men jag är nästan säker på att min häst har fått tillbaka sin...
Svar
7
· Visningar
1 441
Senast: DMP
·
Dressyr Har läst TR och blev lite osäker, Finns ju en bild på ett tvådelat gummibett med fasta ringar,men inget på ett tredelat? Min häst ska...
Svar
3
· Visningar
3 321
Senast: Eliin_87
·
Western Är det någon här som vet vad detta är för typ av sadel? Det är en Pool's 3010 men något mer står det inte på den vad jag kan se...
Svar
11
· Visningar
1 339
Western Jag undrar, hur mycket är denna sadel värd? Alltså, vad kan man begära att sälja den för? En Dakota saddlery, vet ej spec modell. ca...
Svar
17
· Visningar
1 900
Senast: Piraja
·
Körning Hejsan! En dum fråga kanske, men hur har ni lärt era hästar att gå i vatten? Jag har en 4-åring som vi har påbörjat träning för att...
Svar
3
· Visningar
997
Senast: Fia-Lina
·
Körning Är det försent att köra in en 16 årig islandshäst? Hur ska man lägga upp träningen? Börja med tömkörning och skaklar osv.. Han är inte...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Sleepy
·
Fälttävlan Hej, Ska iväg och rida Pay & Cross på söndag i Tågarp. Någon som vet om det är samma "regler" (förutom försäkringen) som en vanlig tävling??
Svar
6
· Visningar
1 542
Senast: Hejhopp
·
Körning Var och tävlade för knappt 1 månad sedan och under natten mellan dressyren/precisionen och maraton (lör-sön) dök dessa märken upp. Ser...
Svar
1
· Visningar
1 439
Senast: gulkiwi
·
Trav Jag har nu bara en av mina ettåringar kvar och tanken är att han ska friröntgas och sedan sättas ut på annons. Men veterinären och jag...
Svar
0
· Visningar
817
Senast: Masse
·
Hoppning Ska iväg och tävla om några helger, deb 110 (ponny) och då ska han ju besiktas som vanligt. Hoppar även 1 meter och i proppen står det...
Svar
2
· Visningar
1 042
Senast: Kallebus
·
Fälttävlan Nu börjar det dra ihop sig för Ridklubben Uddens´s höst fälttävlan. Som vanligt vilka skall dit? Vi kommer att starta stoet i hennes...
2
Svar
27
· Visningar
2 946
Fälttävlan Hej! Behöver snabba svar inför DM fälttävlan på ponny som jag har lite frågor inför.. Behöver men kvala inför att starta DMet och...
Svar
2
· Visningar
1 392
Tävling Hur vet man om man ska betala anmälan till tävling via TDB eller på plats på tävlingsdagen?? Jag hittar ingen info om det i proppen...
Svar
10
· Visningar
1 667
Senast: Rumpnissen
·
H
Hoppning Frågan är! Får jag tävla min c-ponny utom tävlan eller avd B på vanlig lokal/regional tävling fast jag är över 18år? :confused: Jag...
Svar
2
· Visningar
1 003
M
Hoppning Jag tävlar lokal LB med min D-ponny och har inte kommit så långt men ändo... Hur gör man för att få tävla regionalt sen?? kvalar man...
Svar
4
· Visningar
1 137
Senast: Remix
·
Dressyr Jag har verkligen alltid försökt ha den uppfattningen att alla är födda med olika förutsättningar-både vad det gäller talang och...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
37 244
Senast: kryddelydd
·
Islandshäst Hej, ni som använder exemtäcke till er häst. Hur gör ni nu på hösten när det regnar mycket, både i skurar och ihållande över dagen...
Svar
19
· Visningar
2 743
Senast: Ofeigan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka