Islandsbett?

Sv: Islandsbett?

Är hästen travtaktig i tölten så beror det på att hon helt enkelt inte tar i tillräckligt med bakdelen.
Om du nu sätter in ett skarpare bett så kommer det ha effekten av att halsen blir mer "ihoptryckt", hon "går i form", men faktum är att hästen går i falsk form och bara "knäcker av" i nacken.. och bakbenen är fortfarande inte aktiverade.

Ridning och hästens form kommer alltid! bakifrån och fram.

Försök att driva, men hästen får inte gå fortare.. halvhalter -hästen "sätter sig". Du kan även jobba på volt, flytta hästen och försöka få det inre bakbenet att hamna mer under kroppen. Tempoväxlingar kan också vara bra OM man gör noga nedtagningar och ökningar.. Man kan också rida öppna/sluta för att få hästen att samla sig mer.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver bettförslag till ena ponnyn. Jag rider oftast på hackamore, ibland babypelham, rakt i gummi. Hon är åt det heta hållet och...
Svar
1
· Visningar
1 090
Senast: Lipperta
·
Utrustning Nya fröken är en snäll och välartad sak, men kan bli väldigt "stum" när hon blir spänd, och kan bli stark när hon är peppad. Jag ska...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 412
Utrustning Hej! Jag rider en häst som är väldigt känslig och lyhörd för hjälperna. Han är en mycket trevlig häst när han kommer till ro, ryttaren...
Svar
6
· Visningar
2 136
Senast: viltmilla
·
Utrustning Kort bakgrundafakta: Jag har en nordistravare, stark som få om han sätter den sidan till. För mååånga år sedan när jag började rida...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 766
Senast: Mustang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar