Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Övr. Grenar Har varit dunderförkyld och varit hemma i två dagar = långtråkigt :p Har fördrivit tiden genom att surfa runt på olika sidor och...
Svar
6
· Visningar
1 779
Senast: Eldfuxen
·
Trav Två timmar innan ska man ju inte... Läste i Kra**ts foderhäfte att hästen presterar som sämst om man fodrar 3-5 timmar innan...
Svar
4
· Visningar
1 358
Senast: jassica
·
Tävling Efter Rolf-Görans Bengtssons Jerringpris har det blivit debatt både i media och på forum och för att inte förstöra någon tråd så ställer...
Svar
17
· Visningar
2 408
Senast: Miedo
·
Trav Går och funderar på hur man ska göra med avelsmärren född -05.. eftersom vi bestämt att gammelstoet har fått sitt sista föl så har vi nu...
Svar
11
· Visningar
1 428
Senast: Masse
·
Körning Har kollat runt lite på annonser på lokselar och undrar vad det innebär att selen är 27", vad är man mäter då?:-) vad ska tänka på vid...
Svar
15
· Visningar
8 343
Senast: Egonson_
·
Western Är lite osäker på om den är både lång och för vid eller vad tror ni. Sadel är helt ny.
2 3
Svar
44
· Visningar
5 176
Senast: Mustang
·
Dressyr Det var ju en intressant diskussion tyckte många så jag provar en tråd här istället för hästvård. Det gäller ju dressyrhästar då...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
16 165
Senast: Fenestra
·
Dressyr Är det någon som är med i den debatten?? Kom som en chock för mig nu!! Jag hoppas att det inte är så pass som jag fått känslan av...
Svar
14
· Visningar
2 450
Senast: materia
·
Islandshäst Observera att jag frågar för att jag är nyfiken och vill lära mig det här. INTE för att nedvärdera någon och absolut inte för att...
2
Svar
34
· Visningar
8 896
Senast: Petronella
·
Dressyr Hej! Har försökt söka efter gamla trådar men antingen är mina sök-kunskaper kassa eller så finns ingen liknande fråga; Jag har...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 022
Senast: NilaD
·
Trav En häst rör sig helt rent i tävlingsmässigt tempo ända tills mjölksyran sätter in. Då börjar den dra ett bakben i kurvorna och i sista...
Svar
11
· Visningar
2 979
Islandshäst Jag har ett sto född 08:a efter Svadilfari och jag vill kolla om det är nån mer här som har en eller flera avkommor efter honom. Hur är...
Svar
10
· Visningar
3 357
Senast: Yllet
·
Islandshäst Hej, alldeles nybliven islandshäst-ägare här;) helt obildad vad gäller islandshästar, men läser och ser filmer allt vad jag kommer...
Svar
7
· Visningar
2 374
Western Är det någon som kan ge ett bra tips på tränare för halter/showmanship? Jag har dåligt med ideer själv.... :D
Svar
0
· Visningar
863
Senast: Chex
·
Western Eftersom jag just nu (igen) letar sadel har jag reflekterat över en sak: Väldigt väldigt många, de flesta faktiskt, säger i annonsen att...
Svar
6
· Visningar
1 421
Senast: jolene
·
Tävling Jag håller som bäst på att skaffa mig det som behövs för att kunna börja tävla. :crazy: Läst lite i TR, anmält mig till grönt-kort-kurs...
2
Svar
20
· Visningar
2 805
Dressyr Fyll på när ni har tävlat. Både text, bild och film är välkommet.
10 11 12
Svar
239
· Visningar
28 942
Dressyr Vad som anses vara rätt form tycks ha ändrats genom åren. Dessvärre saknar jag ett gammalt TR så jag kan inte kolla vad som stod men...
Svar
2
· Visningar
1 611
Senast: palle
·
Distans All information ang distansgalan 10-11 mars 2012 och länk till anmälan kommer att finnas på vår hemsida senast efter trettonhelgen. God...
Svar
3
· Visningar
2 137
Senast: lilian
·
F
Islandshäst Är sugen på att sadla om och börja med islandshäst. Har lång unghästvana och är sugen på att skaffa en åring från ett stuteri nära mej...
Svar
10
· Visningar
1 767
Senast: bellabus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka