Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

C
Western Jag letar efter en "westernridskola" någonstans runt Eslöv. Har någon något bra ställe att tipsa om??? Jag och min häst som är en 17...
Svar
1
· Visningar
2 110
Senast: monke
·
D
Distans Hejsan! Jag håller just på med mitt projektarbete som ska handla om "alternativ" användning av vbl. travare. Dvs, visa vad man kan...
Svar
1
· Visningar
1 297
Senast: cetzyboy
·
G
Fälttävlan Linda Algotsson fortsätter att visa framfötterna! *weehee*!! Innan den här tävlingen låg hon 9:a på världsrankingen, undrar vad hon...
Svar
4
· Visningar
1 256
Senast: KaZa
·
Trav Någon som varit över och jobbat med travhästar i USA? Hos vem? Hur fungerar det? Erfarenheter, synpunkter? Funderar på att åka över ett...
Svar
2
· Visningar
2 425
Senast: astran
·
T
Övr. Grenar Min mamma red mycket när hon var yngre och brukar ofta säga att hon skulle vilja göra det igen,men hon tror att hon inte kan... Hon har...
Svar
1
· Visningar
1 480
Senast: Alsterfeldt
·
Hoppning När jag hopptränade sist så började min tränare med att säga: "i dag ska vi träna på sitsen." Jaha, tänker Arwyn, då tänker vi lite...
Svar
1
· Visningar
1 056
Senast: claraswe
·
Distans Hej! En fråga från en okunnig. Araber är ju de "typiska" distanshästarna. Jag har också förstått att travhästar fungerar ganska bra...
Svar
8
· Visningar
1 573
Senast: Bia
·
T
Western Finns det några westernridskolor i Göteborg? Var i så fall? /Louise
Svar
1
· Visningar
1 450
Senast: Miss_Trouble
·
J
Western Är det någon som hört något mer om den STORA westerntävlingen på High Caparall nästa sommar!? Det ska tydligen bli något i hästväg :)...
Svar
1
· Visningar
1 987
Senast: Miss_Trouble
·
K
Islandshäst Jag har upptäckt att min kära häst är van med att dra upp huvudet när jag rider( främst dressyr) och vägrar stanna, han bara springer...
Svar
6
· Visningar
1 877
Senast: Boj
·
Övr. Grenar Vad händer om man avlar fram en häst som är ruskigt snabb men som inte är ett rent fullblod. Får den inte ställa upp i löp då?
Svar
10
· Visningar
1 777
Senast: GoddessOfLove
·
Q
Islandshäst jag är en rätt ovan ryttare på just islandshästar och jag har börjat ridit en isl.valack! :D jättekul bara det att han är svår att...
Svar
2
· Visningar
1 300
Senast: AlexH
·
T
Hoppning Jag och min ganska nervösa, spralliga och pigga D-ponny Antica åkta och tävlade i helgen. Vår första tävling, förutom på ridlägret i...
Svar
8
· Visningar
1 500
Senast: X_tremless
·
F
Övr. Grenar tror faktiskt att de flesta hästar som inte har ont någonstans och är psykiskt stabila kan gå som handikapp hästar! har e islänning som...
Svar
8
· Visningar
3 604
Senast: Alsterfeldt
·
Hoppning Igår på lokaltävling var det efter bangång hemma-ryttare kvar på banan, de diskuterade en sväng med sin tränare. Dörrarna vid både in...
Svar
14
· Visningar
1 888
Senast: Lady_S
·
C
Övr. Grenar Vilka ska dit med sina hästar? Någon som bara ska dit ändå? Jag funderar på att åka dit med min digitalkamera och jag kan ta kort på...
Svar
6
· Visningar
1 267
Senast: GoddessOfLove
·
A
Islandshäst 1:hur gör ni får dom gå ute hela tiden ..utom när det blir för mycket minus?? 2:ska ni sko av dom?? 3:och vad äter dom under vilan...
Svar
12
· Visningar
1 549
Senast: iller
·
T
Distans Undrar just vilka färger som är "tagna" redan, så att säga, av klubbar där många tävlar distans? T.ex. så har ju de från Filipstad...
Svar
2
· Visningar
1 539
Senast: FamPont
·
Western Vet att frågan hör hemma på hästutrustning, men ingen där verkar ha något svar så jag provar här istället... Big Horn-sadlarna säljs på...
Svar
7
· Visningar
4 159
Senast: Intejag
·
F
Hoppning Är det någon som vet hur man bedömmer avståndet mellan hindren om man ska hoppa med en stor häst, ex om jag ska hoppa studds o.s.v, hur...
Svar
4
· Visningar
1 574
Senast: Mickis2003
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama