Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Det här var något nytt, det har jag aldrig hört talas om. Hur fungerar det? Hur ser hindrena ut? Är det någon som har sett denna typ av...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 259
Senast: ScissorHands
·
Hoppning Vad kan man göra för övningar när enns häst är alldeles för het på hinder? Ett hinder är ok men en bana är inte rolig att hoppa när man...
Svar
4
· Visningar
1 583
Senast: Aliide
·
M
Hoppning Jag har en d-ponny som tävlat La med placeringar. Problemet är att han river. Han älskar att hoppa och är rädd om bakbenen. Men...
Svar
5
· Visningar
1 447
Senast: miss_willow
·
Islandshäst Är precis hemkommen från SIF:s höstmöte och full av intryck och tankar. De två stor grejer som hänt: 1. SIF:s ordförande har avgått...
2
Svar
24
· Visningar
3 148
Senast: Betsy
·
B
Körning Är det någon som kan tipsa om var man kan få tag i collerselar, bra kvalité och till vettigt pris? Tack på förhand
Svar
3
· Visningar
2 831
Senast: svea
·
Svar
0
· Visningar
995
Senast: caradan
·
F
Hoppning Måste man ha grönt kort då? Samt vara medlem?
Svar
12
· Visningar
2 719
Senast: Splittan
·
D
Körning Hejsan! Jag håller just på med mitt projektarbete som ska handla om "alternativ" användning av vbl. travare. Dvs, visa vad man kan...
Svar
1
· Visningar
1 087
Senast: Icebabe_1
·
F
Hoppning När man hoppar, ska man ha händerna ihop, eller ska man bredda dem? Har hört olika från mina två tränare.
Svar
6
· Visningar
1 130
Senast: Aliide
·
I
Trav Döva \"galoppmonster\"... Eftersom jag inte har någon egen travshop och inte har lust att köpa mig en halv heller så tänkte jag fråga...
Svar
7
· Visningar
9 499
Senast: jesse
·
L
Islandshäst på Grönt Kort på islandshästtävlingar? Räknas inte islänningarna och dess ägare till vanligt tävlingsfolk? Tillhör inte islandssektionen...
Svar
7
· Visningar
1 523
Senast: Boj
·
R
Hoppning Hur \"lära\" häst hoppa? Hon KAN hoppa men vill inte Kan man få fram hoppviljan igen, hur isåfall? Har tillgång till typ 10 bommar och...
Svar
8
· Visningar
1 562
·
P
Islandshäst Jag är bara allmänt nyfiken på islandshästar och sättet man rider de på... Jag har själv ridit islandshäst en gång förut, på Island, och...
Svar
2
· Visningar
1 160
·
Körning Hej alla! Ni som letar (fina) gamla vagnar mm, missar väl inte att det är auktion på lördag utanför Sigtuna? Kolla...
Svar
18
· Visningar
2 135
Senast: alisson
·
M
Trav Jag skulle vilja veta lite mer om utrusningen vad gällande trav. Kom gärna med bra hemsidor. Jag har nämligen tänkt å köpa mig en sele...
Svar
9
· Visningar
2 514
Senast: tippo
·
Islandshäst Det var ingen som ville svara på min fråga i mitt andra inlägg, så jag försöker igen :rofl: Vad rekomenderar ni,, (om ni...
2
Svar
34
· Visningar
3 032
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Grenar Någon som vet vad som krävs för att få lov att träna sin häst enstaka gånger på jägersrobanan? (Ska inte starta galopp och har ingen...
Svar
2
· Visningar
1 169
Senast: sharmenzita
·
C
Övr. Grenar Varför byter man galopp på raksträckorna?
Svar
5
· Visningar
1 355
Senast: shayd
·
  • Låst
Hoppning Jag ska tävla i helgen och undrar om det här med att hälsa på domaren är så viktigt. Vissa domare verkar uppskatta det medan andra...
Svar
1
· Visningar
1 137
Senast: Snuffsan
·
Western Igår var jag med på en klubb tävling och fick då helt klart mersmak, det var ju kul. Resultate var väl inte så lysande 5:a i...
Svar
3
· Visningar
1 245
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka