• Distans
  • Trådstartare Trådstartare jollebus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 335
J

jollebus

Är det någon som vet om man kan använda "easyboots" eller liknande istället för att sko hästen inför tävling?

Nej, hästen måste vara skodd för att få starta. Får man en tappsko får man använda en EB eller liknade som "reservhjul".
// Linda

Det var ju tråkigt! :(
Hoppas det ändrar sig snart.. Jag har hört att andra länder börjar ta bort det tvånget.. :)
Tack för hjälpen iaf! :bow:

Man får alltså inte starta om man har hästen oskodd bak eller är jag ute å cyklar?

Nej man måste ha hästen skodd runt om på alla 4 hovar. Som Linda sa - tappar hästen en sko får du använda en easyboot som nödlösning, men du ska sätta på en vanlig sko så fort du kan.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det något vettigt alternativ till bomull (tussar, pads osv) när man ska badda t.ex huden med någon vätska? Bomullsproduktion är ju...
Svar
5
· Visningar
489
Senast: MiniLi
·
Gnägg Jag är inte en person som generellt konsumerar jättemycket; Köper kläder och skor till mig och mitt barn typ 2 gånger om året (inför ny...
Svar
15
· Visningar
1 323
Senast: Dyngpeter
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 316
Senast: Mirtai
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
661
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXI
  • Sytråden del 4
  • Ge ditt personnummer

Hund, Katt, Andra Djur