Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Western Är det några qwesternträningar runt Vetlanda området i Smäland i vinter som man kan åka och kolla på??? Eller runt Hjo skövde där....???
Svar
4
· Visningar
1 099
Senast: jollebus
·
W
Western Great Granddash...! och ev. har någon bild... han var med på SM på avelsvärderingen, rådgivande bed. Vill veta hur han ser ut... såg...
Svar
11
· Visningar
1 717
Senast: jollebus
·
Körning Intresserade av ett kör mästerskap för welshar i sommar? Hur långt kan ni tänka er att åka för det?
Svar
0
· Visningar
1 050
Senast: Welsh
·
Distans Vad rider ni i för hastighet? Jag hade nu 10,65km/h och tyckte att jag red jätte fort :) Vilket jag nu har förstått att jag inte...
Svar
13
· Visningar
2 819
Senast: elefanten
·
Hoppning Vet inte om tråden har varit uppe. Niklas Arvidsson vann SM! :D Någon mer som var på Strömsholm och kollade?
Svar
6
· Visningar
1 520
Senast: trazel
·
R
Körning Måste ha lite hjälp att översätta lite tyska hästtermer (olika delar till en sele gäller det)...från tyska till svenska.....någon som...
Svar
7
· Visningar
1 874
Senast: svea
·
K
Körning Har funderingar på att prova köra mina shettisar i par, den ena är 96 o den andra 102 cm kommer det att fungera?? När vi kör dem en o en...
Svar
3
· Visningar
1 996
Senast: Fifi
·
R
Hoppning Är det ngn som vet vad en hoppning med bedömning a:o kvitt eller dubbelt är? A-nollan vet jag ju men just detta med kvitt eller dubbelt...
Svar
2
· Visningar
1 142
Senast: Ylva
·
B
Körning var hittar man dem. För inte så länge sen kunde man gå in på Ridsportsförbundet/tävling/körning/blanketter och där fanns pdf:er man...
Svar
3
· Visningar
1 734
Senast: Blicken
·
D
Hoppning Jag har en häst som har tävlat 1,30 och är jätte duktig men när jag hoppar honom drar han iväg så fort han ser hindret och jag har ingen...
2
Svar
24
· Visningar
3 776
Senast: Malin81
·
G
Hoppning Skulle någon kunna hjälpa mig lite med avstånden till hinder vid löshoppning? Skulle vilja veta vad jag bör ha för avstånd mellan en...
Svar
2
· Visningar
1 024
Senast: Getaway_hon
·
Islandshäst Idag kom Islandshästen i brevlådan, och i den finns en intressant debattartikel under 'Tänkt och tyckt' skriven av den mycket omtalade...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 907
Senast: sambaengi
·
Trav Är det någon som vet var man kan köpa en tryckvagn till ponny. Inte alltför dyrt. Finns det några bra sidor på internet?
Svar
2
· Visningar
1 907
Senast: igbest
·
K
Trav Hej jag har lite frågor om vad det är för skillnad på de olika varianter av vagnar, och vad en trycksele har för funktion E lite dålig...
Svar
3
· Visningar
1 570
Senast: igbest
·
Distans Jag skulle vilja pröva på distans, men vad gör man när man inte har en egen häst? Nu har jag satt ut en annons på medryttare...
Svar
7
· Visningar
1 340
Senast: Heulwen
·
Övr. Grenar Är alla det? Eller bara vissa? Hur är det byggda isåfall? Med kanal och så? Används dessa bara vid löp, eller vid vanlig träning också...
Svar
4
· Visningar
1 324
Senast: GoddessOfLove
·
Trav \"vaggar\" i travsulkyn? Ja, jag vet inte vad det heter, men det ser ut så iallafall :) Jag har precis suttit och kollat på trav på...
Svar
5
· Visningar
1 521
Senast: martha
·
Trav Uppbyggnad av bog & framdel? Hur ska jag bära mig åt för att bygga upp framdelen/bogen på "mitt" russ. Hon går som om hon går på lina...
Svar
6
· Visningar
1 354
Senast: anhe
·
Körning Vad har ni på era hästar/ponnier när ni kör? Dvs på hästen och vagnen? Nu utgår jag från rockard då jag själv kör med detta. Behöver råd...
Svar
13
· Visningar
1 604
Senast: pulkan
·
Western är i ett helt nytt utseende! Kul att det äntligen händer något på den fronten!
Svar
12
· Visningar
1 479
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama