Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

E
Körning Satt och sökte på körning och hittade då en bok som heter: Hästmannaskap-körning.. (eller nåt liknande från infoskog) Har någon av er...
Svar
4
· Visningar
1 314
Senast: plumpen
·
Körning Hur mycket ungefär får man räkna med att betala för en begagnad loksele i bra skick? Jag har varit inne på annonssidorna och tittat och...
Svar
3
· Visningar
1 643
Senast: plumpen
·
H
Körning Har kört in mitt halvblod men har ingen egen vagn längre, finns det några bra övningar för att han inte ska bli knas när jag väl har...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: HubbaBubba
·
Islandshäst Har nu beställt en dominus dressyr sadel till min isis. Nån mer som äger en sånn? tycker ni den är bra osv?
Svar
4
· Visningar
1 105
Senast: Elwis_86
·
Övr. Grenar Hej någon som kan berätta om hästen Northang...hur han var på löp osv. Har ni även några bilder på You Hanna och Dalby Mustang skulle...
Svar
0
· Visningar
1 071
Senast: northang
·
Hoppning Hur bra måste man vara för att vara med på en LD? Jag har inte tränat alls mycket med min ponny, men vill tävla om några veckor. Borde...
Svar
11
· Visningar
917
Senast: Xenox
·
Islandshäst Hej! Erfarenheter av islandshästbett sökes! Hur verkar dom och på vilka hästar rekommenderas dom på? Hur hårt spänner man kedjan? (...
Svar
19
· Visningar
2 449
Senast: beagle
·
P
Distans hej det verkar vara kul att rida distans! Har aldrig provat. Men jag tycker det verkar som om ALLA som rider distans har araber? Inte...
Svar
5
· Visningar
1 069
Senast: Anlisu
·
R
Islandshäst Det är vad mamma vill ha. Men jag har börjat undra om det verkligen FINNS såna? :confused: Som man "bara åker" i tölten alltså Jag har...
Svar
10
· Visningar
1 340
Senast: lime
·
Körning Jag är på jakt efter ny rockard med fjädring att använda till mina shettisar, för att kunna köra på våra skogsvägar. De är ju mest...
Svar
11
· Visningar
3 639
Senast: Kritos
·
Körning Tycker ni att det här ser ut att vara en bra sele för priset 259 Euro?
Svar
11
· Visningar
1 325
Senast: Ragnhild
·
Hoppning Nån som har nåt bra tips att komma med vad gäller att få upp huvudet på hästen i hoppning? Min pålle (som är ganska stor och tung, över...
Svar
5
· Visningar
939
Senast: Arwyn
·
A
Western Jag är mycket, men ej westernryttare jag rider mycket iskogen men jobbar mina hästar både där och på banan. Rider ibland i lite friskare...
2
Svar
22
· Visningar
2 052
Senast: Fingall78
·
J
Körning jag är på jakt efter en körpiska och har lite funderingar om det..hur lång piska ska man ha? Jag har en fjording jag håller på och kör...
Svar
5
· Visningar
2 820
Senast: Fifi
·
Hoppning Jag undrar om man får starta i Avd A första rundan och Avd B i andra? alltså om man hoppar då två klasser/en dag. får man göra så?
Svar
1
· Visningar
794
Senast: Domaren
·
Körning Vad heter det EGENTLIGEN? Vad är vad? När man läser annonser så ser man ofta att folk vill sälja en sulky och så är det vad jag kallar...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: svea
·
Hoppning I dag har jag varit och tittat på en lokal ponnyhoppning. I kat B/LD så blev minst 7-8 ryttare tillsagda av domaren (i högtalarsystemet)...
Svar
13
· Visningar
1 492
Senast: starcraft
·
Hoppning Nu kan man äntligen söka tävlingsresultat på SRC:s hemsida! Resultat från och med 2003 finns inlagda, både för häst och ponny. Här finns...
Svar
9
· Visningar
1 191
Senast: Splittan
·
Övr. Grenar Finns det inget sånt längere? :confused: Någon som har ridit ardennergalopp? Skulle gärna va med i ett sånt race någon gång ju..... :D
Svar
8
· Visningar
2 275
Senast: Tviggy1081
·
Hoppning om jag skulle hoppa ett hinder nu skulle jag tycka att 1 m e jätte högt men om jag tränar ca 2 dagar i veckan för instruktör tycker jag...
Svar
4
· Visningar
774
Senast: kvarngården
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama