Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

H
Islandshäst Brukar ni hoppa med era isisar? om ni har så skulle jag gäna vilja se bilder!brukar man få hoppa på isisridskolor? eller är det bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 582
Senast: Lambo
·
Western Har fått hem sadeln, nu återstår bara ett problem eftersom jag aldrig sadlat med en westernsadel förut. Hur fäster man sadelgjorden och...
Svar
6
· Visningar
936
Senast: Gabriol
·
Körning Har kört ponnyskrället idag, det gick inte så bra nej. :crazy: Tänkte köra ner till en holme ute i älven. För att komma dit måste man...
Svar
9
· Visningar
906
Senast: Dragonfruit_
·
M
Körning Hur lagar man en skakel (stavning?) som håller på att gå av? Går det att svetsa?
Svar
3
· Visningar
925
Senast: mizzcat
·
N
Körning Vi har ett halvblod som vi köpte för ganska exakt fem år sedan. Han blev som unghäst inkörd och enligt uppgift (både från ägaren och...
Svar
8
· Visningar
1 074
Senast: nilema
·
D
Hoppning Var kan jag läsa om 4-års championat och om hur man kvalat till det?? Har letat på Sv Ridsportförbundets hemsida, men inte hittat ngt...
Svar
2
· Visningar
4 012
Senast: Blobas
·
P
Hoppning Är det tillåtet numera?
Svar
11
· Visningar
1 495
Senast: stalltjejen007
·
I
Trav Första siffran i raden för mitt "Ufo"....och det blev en tvåa!! Vinnaren var det inget att gör åt, han var mycket bra och min kuse var...
Svar
16
· Visningar
1 233
Senast: Lindi
·
Hoppning Jag hade tänkt hoppa lite imorgon, men är inte så van att hitta på egna hoppövningar och vill inte trakassera min tränare jämt och...
Svar
3
· Visningar
1 212
Senast: majola
·
E
Körning jag är nybörjare inom körningen men har däremot en välutbildad häst. när jag frågar folk vad som behövs för att börja tävla så svarar...
Svar
2
· Visningar
1 222
Senast: Sofiplopp
·
P
Övr. Grenar Skulle behöva hjälp med att hitta ett stöd/hållare för fana som fästs vid stigbygeln, samt en stång. Var kan man hitta det?
Svar
3
· Visningar
1 594
Senast: Scorpan
·
Fälttävlan Finns det fler än jag som ska debutera i år? Vore kul att höra hur mkt ni tränar, er bakgrund, vad ni har för häst, när debuten ska ske...
2
Svar
21
· Visningar
2 096
Senast: irma
·
D
Hoppning Jag undrar hur man vet hur långt det ska vara mellan de liggande bommarna och hindret vid hoppövningarna. Jag har en nätt fjording...
Svar
1
· Visningar
921
Senast: starcraft
·
Western Hejsan! Undrar om det finns någon sorts säkerhetsstigbyglar som man kan sätta på westernsadeln. Jag har en som jag rider i för jag...
Svar
7
· Visningar
1 607
Senast: AnneS
·
Övr. Grenar :idea: Vilken galopp häst anser ni är bäst i Norden? Vi tar norden annars blir det kanske lite för svårt. Motivera gärna varför ni...
Svar
13
· Visningar
1 066
Senast: Cavat_
·
Hoppning hallå jag står med en start klar 4-åring och hade tänkt mig ut och visa upp honom lite men nu är det så att hmm jag har ingen aning om...
Svar
9
· Visningar
972
Senast: tovan
·
Western jag kommer rida en westerntränad paintvalack på en hel del av mina lektioner här i usa. han håller på att skolas om till engelskt men...
Svar
8
· Visningar
1 348
Senast: lizan
·
C
Fälttävlan Undrar en sak... Är debutant svårare på en nationell tävling (ponny) än var den skulle vara på tex en reg??? Jag menar terrängen...
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: Cleooo
·
W
Trav Hej! Fick ett tips inne på Senior om att man, på vissa travbanor, ordnar med ponnyrace, för typ möhippor o.dyl. Man skulle få varsin...
Svar
14
· Visningar
1 513
Senast: WhiskyP
·
J
Hoppning Ja hade tänkt börja hopptävla med min ponny nu i vår. men från vilka klasser måste man vara uppklassad, alltså har tagit poäng? det var...
2
Svar
21
· Visningar
3 044
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar