Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Hur brukar det fungera på era tävlingar? Jag blir så less... Nu har jag varit efteranmäld på två tävlingar på raken - dvs ridit först...
Svar
10
· Visningar
1 094
Senast: Dimmans_Elaine
·
N
Western någon mer som rider western på bruks nordis? :rofl:
Svar
18
· Visningar
1 631
Senast: pima
·
Western Jag ska dit hade jag tänkt mig, med min smågalne lille häst. Är det någon emr som ska tävla där? Behöver man licenser för D-tävlingar...
Svar
7
· Visningar
1 061
Senast: TIGERHEART
·
T
Hoppning Var i väg på en träning för inte så länge sen. Hade lite problem med hästen som blir rätt het när han har klart för sig vart han ska. Då...
Svar
7
· Visningar
940
Senast: Tomaten
·
G
Islandshäst Har förstått att ca 50% av alla hästar som importeras från island får eksem. Det jag undrar är om risken för eksem ökar eller minskar...
2
Svar
22
· Visningar
2 682
Senast: Gustava
·
A
Fälttävlan Nån som vet vad Lars Christensens gård heter? han bor väl i närheten av flyinge? ja hälsade på honom idag o fick ta lite bilder :)...
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: Anna_Fransiska
·
F
Hoppning vad krävs? Som t.ex. Grönt kort, ryttarlicens osv. Vid lokala tävlingar kan jag ju tillägga :)
Svar
6
· Visningar
1 108
Senast: Filou
·
F
Körning nu har jag en fråga hu man ska gå till väga när man kör in en häst själv.. hmm.. har iaf nyss köpt häst och hon är troligen inte...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: svea
·
Hoppning Hemkommen från en jättebra ridkurs såg jag i går kväll Grand Prix-hoppningen från Milano och kunde till min glädje konstatera att Maria...
Svar
8
· Visningar
1 121
Senast: spoff
·
J
Islandshäst Hejsan! Hehe, skall tävla i bl.a. lätt tölt med en häst jag håller på att rida. Problemet är det att jag inte har tävlat i det på ett...
Svar
2
· Visningar
944
Senast: Boj
·
N
Hoppning Har ett fullblodssto på 19 år som älskar att ridas och som gärna hoppar. Men jag undrar när jag ska sätta gränser och när jag ska inse...
Svar
10
· Visningar
1 083
Senast: furreburre
·
M
Trav Har ett varmblod som jag har kört med bröstsele och rockard vilket fungerar utmärkt förutom att rockarden är för vid och slänger hit och...
Svar
9
· Visningar
1 306
Senast: MisterLillen
·
K
Islandshäst Är väldigt nyfiken på islandhästar men har förstått att dom är lite knepigare i foder än andra hästar. På vilket sätt skiljer det sig...
Svar
17
· Visningar
1 991
Senast: superbusan
·
J
Hoppning Har anmält mej i god tid till tävlingen nästa helg, 12 april, anmälan gick ut 18 april. FIck en bekräftelse på att anmälan var mottagen...
Svar
3
· Visningar
763
Senast: starcraft
·
Hoppning hur ofta hoppar ni terränghinder? jag tränar tillsammans med vanlig hoppning för min häst tycker det är mkt roligare, och jag tycker...
Svar
15
· Visningar
1 310
Senast: L_S
·
B
Islandshäst Jaha så har vi då återigen stora boendeproblem på ett stort evenemang i islandshästvärlden. Denna gång menar jag NM på STrömsholm. Det...
Svar
8
· Visningar
1 469
Senast: yew98fq
·
Islandshäst Har en islandshäst som är mycket lugn av sig.. Men om man tillexempel är ute och rider i skogen med andra hästar (själv också) ..och man...
Svar
4
· Visningar
1 206
Senast: klottagirl
·
A
Islandshäst Hur vanligt är det med Islandshästar som endast har skritt, trav och galopp? Berätta gärna allt ni vet och kan om det här.
2
Svar
23
· Visningar
2 952
Senast: aana
·
A
Islandshäst Finns det någon annanstans där man kan söka islandshästar än World Fengur? Jag är inte riktigt pigg på att ge ut kontonummret över...
Svar
2
· Visningar
1 055
Senast: netia
·
Hoppning min häst ligger precis på gränsen mellan ponny-stor häst. men han har en rätt så hög manke så han är egentligen mkt mer som en ponny...
Svar
5
· Visningar
901
Senast: trazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama