Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Om att rida en Islandshäst i hoppning och dressyr och inte rida som så mycket i "deras" gångarter? Min kompis bli jätte sur på min andra...
Svar
15
· Visningar
1 407
Senast: angelaL
·
Trav Den här kanske borde ligga under avel istället, men jag tänkte fråga "travarfolket" här som verkar kunna en hel del om det finns något...
Svar
10
· Visningar
951
Senast: giffan
·
Hoppning Får man det? Om skänklarna är max 20 cm alltså...
Svar
2
· Visningar
1 005
Senast: Russis
·
F
Hoppning Övningar för \"gröna\" Min häst och jag har tänkt börja skutta lite över små små hinder. Någon som har bra övningar för en häst som...
Svar
1
· Visningar
1 096
Senast: majafresk
·
C
Övr. Grenar Någon som vet något om henne? det enda jag vet är att hon har blivit såld till Agneta Ekholm, en amatörtränare. hon är e: Diaghlyphard...
Svar
4
· Visningar
1 149
Senast: Cavat_
·
A
Islandshäst Är det någon som vet något om MSM? Jag hade för mig att det skulle vara under pingsthelgen, men på freyfaxis hemsida står det bara "mer...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: yew98fq
·
T
Övr. Grenar Vilken häst d där är!! :d :love: :bow: O inte e han bara snygg o titta på, han kan verkligen springa också! :D Vann med dryga 7...
Svar
2
· Visningar
1 127
Senast: Nizzetoto
·
Fälttävlan En kompis i stallet skall rida fälttävlan i sommar och idag medans vi stod i sadelkammaren berättade hon att hon sett ett...
Svar
7
· Visningar
2 073
Senast: Dimmans_Elaine
·
G
Hoppning Kan man löshoppa studs? Eller är det farligt på nåt sätt? :confused:
Svar
5
· Visningar
2 879
Senast: Timsetim
·
T
Western När XX sto betäcks med Paint blir det renrasigt breedingstock eller appendix? Hingsten är Homozygot. :banana:
Svar
2
· Visningar
1 048
Senast: trav
·
B
Övr. Grenar Träningen av araberna flyter på bra, inga skador, ömma benhinnor eller liknande. De är positiva och framåt. De har nu gjort 3 snabbjobb...
Svar
13
· Visningar
1 346
Senast: shady
·
Hoppning Jag hade tänkt o börja hoppa lite lätt me min nordis, högst 40 cm typ, men är han för tung för det, väger ca 650-700 kg o e 158 i...
Svar
9
· Visningar
1 082
Senast: Dimmans_Elaine
·
G
Hoppning Hejsan! Jag vet en kille som är medryttare på ett 25 årig Nordsvensk travare. Hans leder är helt kassa, man måste skritta MINST 20...
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: Gilraen
·
Hoppning kanske en ondödig fråga men jag började fundera... Satt och kollade lite i Distriktsnytt efter tävling och så står det så här...
Svar
3
· Visningar
802
Senast: Cockney
·
Western Nån som vet nån sajt eller ställe som tar emot och säljer begagnade tävlingskläder?
Svar
2
· Visningar
1 137
Senast: simpe
·
K
Western Om grunderna i westernridning. Helst på svenska. Finns det någon bra sida på nätet där man kan beställa från? Mycket tacksam för svar...
Svar
10
· Visningar
1 109
Senast: beagle
·
G
Hoppning Hur får man en het häst som bara går och stressar lugnare? Jag tränar Dressyr för instuktör en dag i veckan och det brukar gå rätt så...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Rosenblad
·
E
Hoppning Vilken fantastisk tapper häst som vann! Han hade verkligen det mesta emot sig vad gäller teknik o så, men med spetsade öron och en...
Svar
16
· Visningar
1 114
Senast: DeCloe
·
Z
Övr. Grenar Har läst på tidigare trådar att det finns en hel del av er här som har diagnosen fibromyalgi. Det har jag också sen flera år tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
3 207
Senast: Loriley
·
J
Körning Finns det nån övre åldersgräns för att tävla i körning med shettis? Läste nånstans 25 år, kan det stämma? Isåfall är det ju kört ändå..
Svar
4
· Visningar
1 437
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama