Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Trav Jag var på banan och lät min häst gå provlopp!:d det var en del nytt så som sk master som skulle hålla tempo och som man ej fick köra...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: bazz
·
A
Trav Hejsan! Kan inte alla ni som jobbar i ett travstall,berätta hur era dagar ser ut? Vilka arbetstider ni har? Rutiner? Lön? Hur många...
Svar
16
· Visningar
2 454
Senast: Lazio
·
R
Svar
38
· Visningar
2 902
Trav Ska köpa en sulky till vårt russ. Bor i Småland, nära Börjes och funderar på at köpa deras modell, en finsk vagn, Shevy (?) Har ni...
Svar
10
· Visningar
3 885
Senast: quse
·
O
Trav Hej! Jag har sedan sommaren blivit väldigt intresserad av travsporten då jag var på en "hästsemester" hos en travtränare. Har nu varigt...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: ouhff
·
B
Trav Jag har en ganska dum fråga, men jag undrar hur man bedömmer att hästen inte passar på travbanan och blir såld som ridhäst? Är det efter...
Svar
16
· Visningar
1 159
Senast: brandbollen
·
L
Trav Faxen ska möta Moe Odin på lördag på sundbyholm! :) Vad tror ni, tror ni Moe Odin har något att sätta upp mot gamle Faxen? :)
Svar
10
· Visningar
1 122
Senast: Mehl
·
R
Trav Hej! Jag har en fd travhäst på foder som jag har omskolat till ridhäst, men gillar också att köra henne. Men nu är det så att hon är...
Svar
17
· Visningar
1 054
Senast: Rebby
·
Trav Jag började med det för ett tag sen mest för att jag hade mkt att göra en dag. Sen har jag fortsatt för det är ju som att ha en...
2
Svar
28
· Visningar
2 908
Senast: Tribute
·
Trav Om man har en avkomman (kallblod) från egen (icket godkänd hingst pga ej visad (bra exteriör och psyke, avkomman var tänkt som ridhäst))...
Svar
5
· Visningar
1 265
Senast: Krims
·
S
Trav Jag har en lite dum fråga ang åldersgränsen för travhästar. Vet ju att det är 2-10 som gäller för ston och 2-12 för valacker/hingstar...
Svar
4
· Visningar
1 143
Senast: synthetisk
·
Trav Jag har grundtränat mina små så det börjar bli dags för mer fart och flås nu tycker jag. Så jag tänkte börja köra intervaller med dem...
Svar
7
· Visningar
1 293
Senast: lindaplutt
·
R
Trav Vilken sida är det man kan kolla stamtavla, hur mkt hästen har sprungit in m.m. )varmblods travare)
Svar
3
· Visningar
1 493
Senast: Rebby
·
L
Trav Stackars häst, han skäms jue :eek: Nejmen allvarligt, ja kunde inte titta på inslaget på datorn. Vet någon varför man klär ut...
Svar
19
· Visningar
1 362
Senast: stally
·
Trav Är det någon här som har erfarenhet av detta? Dela med er!:bow:
Svar
5
· Visningar
1 141
Senast: Cambrie
·
R
Trav Fråga: käk/chek/check bett, med speciella remmar på huvdlaget som man ska fästa detta (ofta raka??) bett i - Vilken funktion fyller det...
Svar
4
· Visningar
1 897
Senast: EmmaSH
·
B
Trav undrar lite om checkbett kontra kindstropp,vad är bäst och varför?:smirk:
Svar
1
· Visningar
866
Senast: solros
·
Trav Har tänkt försöka ge mitt lilla varmblod en chans på banan så nu står jag i startgroparna för att kanske skaffa mig en tränarlicens. Är...
Svar
5
· Visningar
881
Senast: Konie
·
Trav Om min ponny som har rekord 3:04 ska starta i ett 1140 lopp med grundlag 3:10, hur mycket tillägg får hon då? Och hur mycket tillägg får...
Svar
4
· Visningar
1 185
Senast: giffan
·
S
Trav "Räddade" min ena travare från att avlivas, enligt förre tränaren var han "dum i huvudet" och skulle därför tas bort. Sambon jobbar på...
Svar
13
· Visningar
1 528
Senast: mjauen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross