Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

C
Körning Hej! Jag har precis köpt en sele och ska åka in till stan idag och köpa "skydd". Min fråga är, vart ska jag sätta skydden, runt...
2
Svar
21
· Visningar
2 673
Senast: Goat lover
·
Körning När huvudlaget sätts på, har ni flätat pannluggen eller liknande? Vi har problemet med att det aldrig blir snyggt när pannluggen är...
Svar
13
· Visningar
1 668
Senast: Zarro
·
Körning jag är nästan helt nybörjare på körning, hade en kompis som körde en åsna förr så lite hum har jag men inte mer. hästen min är däremot...
2
Svar
27
· Visningar
2 438
Senast: TinyWiny
·
S
Körning Hej! (Ledsen om tråden inte ligger rätt :crazy:) Jag har precis beställt en baksele till min shettis men jag vet knappt hur den ska...
2
Svar
20
· Visningar
3 304
Senast: PyseN_
·
I
Körning jag undrar hur mycket en sulky kostar om man ska köpa den ny??? sen undrar jag också om det går att ha samma sulky till en nordsvensk...
Svar
19
· Visningar
3 465
Senast: enjoyable
·
T
Körning Har köpt en begagnad men ändå nästan ny och ganska dyr sele som jag vill sköta på bästa sätt. Har läst i Hästmannaskap-körning att man...
Svar
6
· Visningar
1 421
·
S
Körning Vad har hänt med min häst?! Min medryttare ringde just och sa att hästen skenat när hon var ute och körde med några kompisar. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
3 045
Senast: Skydark
·
Körning Nu har jag beställt en ny sele till min shettis. Valet föll på nya selen från Pfiff - Pfiff Vario. Jag hoppas verkligen att den kommer...
Svar
8
· Visningar
1 491
Senast: Beppo
·
H
Körning Har änteligen fått hem min nya sele:). Kan någon lägga en en bild på en korrekt förspänd häst med hobby selen från equilex och rockard...
Svar
6
· Visningar
1 089
W
Körning Ja jag har ett ganska så stort problem för att jag kommer inte ihåg vad alla delar på selen heter och vad de olika ska sitta:crazy: så...
Svar
1
· Visningar
2 896
Senast: Elute
·
C
Körning Hej! Är det någon som har några roliga o trevliga träningstips/övningar :) När ni kör vart brukar ni köra då? :) Tack på...
Svar
7
· Visningar
1 231
·
Körning Har gjort ett liknande inlägg här för ngt år sedan, men har funderat och skulle vilja fråga igen. Vi har en Shetlandsponny som vi...
Svar
15
· Visningar
1 480
·
S
Körning Kan någon hjälpa mig? Jag har en körhäst som jag skulle vilja ha lite hjälp med. Är det någon som vet om det finns någon körtränare...
Svar
9
· Visningar
1 989
·
P
Körning Jag behöver akuthjälp med min nya sele. Beställde en till shettisen för två månader sedan och fick den idag. Det är en standard...
Svar
12
· Visningar
1 537
·
I
Körning Vilket sele ska jag välja? Ideal Harness De Luxe eller Maraton (med ännu kraftigare däckel & brösta)? Är det stor skillnad och vilket...
Svar
15
· Visningar
1 640
Senast: freike
·
Körning För länge sedan var jag på tömkörningskurs för A.E och då prövade vi att tömköra hästen jag hade då med kapson. Fungerade sådär på den...
Svar
5
· Visningar
2 954
Senast: Calvaro
·
C
Körning Hallå :) Jag tänkte höra mig för lite om körning(ska precis börja): Hur vet jag hur lång piska jag behöver. Jag har en connemara...
Svar
11
· Visningar
1 249
Körning Har ni någon gång sålt en häst som körhäst, alltså att det var det köparen gick in för, att helt enklet hitta en körhäst?
Svar
2
· Visningar
882
Senast: affe
·
I
Körning 1. Skillnaden mellan stilett-dekel och vagns-dekel? 2. För-nackdelen med linhållare? 3. Fördelen med fodrad baksele? Jag har läst i...
Svar
5
· Visningar
976
Senast: isabella1
·
Körning Köpte ett par tömmar på eurohorse i fjol som jag har användt när jag tömkört. Känner dock att de är lite för långa. Har ganska många...
Svar
15
· Visningar
2 455
Senast: gulkiwi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka