Barn

Om och kring barn och att vara förälder. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

• Låst
Övr. Barn En del kommuner har ju en sådan verksamhet. Tror ni att det gör någon nytta? Personligen så tror jag att de behövs fler synliga vuxna...
Svar
5
· Visningar
908
Senast: Vaccan
·
  • Låst
Övr. Barn Läste om något rektorsområde i Sthlm som förbjudit både insamling till klasskassa och tagit bort "utflykter" som föräldrar tidigare fått...
2
Svar
27
· Visningar
2 773
J
  • Låst
Övr. Barn Om man bara ska läsa en eller ett par förlossningsböcker - vilken ska man välja? Gärna en någorlunda modern, så att...
Svar
7
· Visningar
1 579
Senast: Jossan
·
  • Låst
Övr. Barn Försöker lista ut när jag har ÄL, men från när ska jag räkna att min mens börjar? Denna månad, liksom förra, började jag få lite...
Svar
7
· Visningar
3 674
Senast: ulda
·
  • Låst
Övr. Barn Väntar mitt första barn, är mitt i v 15 och har helt plötsligt fått för mig att jag inte kommer att gå tiden ut. Tankarna började igår...
Svar
3
· Visningar
756
Senast: Lupin
·
B
  • Låst
Övr. Barn Ni som fött barn: Hur trodde ni att det skulle bli att vara med om en förlossning och HUR blev det, alltså hur upplevde ni att det...
2
Svar
23
· Visningar
1 858
Senast: vendelay
·
S
  • Låst
Övr. Barn Hur gamla skulle era barn vara för att gå ensam till och från skolan i Sthlms innerstad (Östermalm) ett par kvarter?
Svar
1
· Visningar
725
Senast: cirkus
·
M
  • Låst
Övr. Barn Jag var hos BM igår för kontroll och då var huvudet på bebis fixerat och min SF-kurva hade gått ner. Detta hänger väl i och för sig ihop...
Svar
17
· Visningar
4 868
Senast: Scilla
·
  • Låst
Övr. Barn Jag är förskollärare och djurägare. Jag har plockat fästingar regelbundet i åravis på mina djur och tycker inte att det är något...
Svar
13
· Visningar
2 642
Senast: Smulan75
·
J
  • Låst
Övr. Barn Har en riktig j*la skitdag. Skulle vilja ta en kniv och skära upp mig själv och ta ut ungjä*eln! JAG KAN INTE ANDAS!!!! Det är så...
Svar
10
· Visningar
1 084
Senast: ulda
·
U
  • Låst
Övr. Barn Tänkte att vi kunde lista de kommentarer/frågor som vi gravida har hört alltför många gånger. :devil: Hjälp mig att fylla på listan...
2
Svar
32
· Visningar
2 129
Senast: oz_joj
·
  • Låst
Övr. Barn med mensvärk... har ju sluppit det i 18 månader ungefär... och pmsen lär ju komma den med kan jag tänka mig :crazy: fördelen är ju...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: Magdalena
·
  • Låst
Övr. Barn Har börjat fundera lite på hur jag kommer att bli som mamma. Min sambo har redan bestämt att jag ska vara den som bestämmer och som är...
Svar
6
· Visningar
974
Senast: slice
·
B
  • Låst
Övr. Barn Vi som har ägnat våra liv åt djur av olika slag och i olika åldrar har oftast sammlat på oss ett smärre bibliotek. När jag blev med...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: Luff
·
  • Låst
Övr. Barn ... min bebis i magen har nu. Känns jättetydligt både i och utanpå magen. Dessutom har den helt klart ändrat läge någon gång förra...
Svar
8
· Visningar
2 044
Senast: Blixtra
·
  • Låst
Övr. Barn Jag har fått ett par gamla bodysar som är lite gamla och tråkiga och vill nu piffa upp dem åt min lille pojke. Min tanke är att använda...
Svar
1
· Visningar
695
Senast: Tarzan
·
  • Låst
Övr. Barn Vad har ni som tvilling-föräldrar för bra tips till de som inte bara väntar en utan två bebbar!? :) /Timsetim
Svar
8
· Visningar
2 179
Senast: Halloy
·
T
  • Låst
Övr. Barn Vår treåring har plötsligt blivit SUPER mammig!! Vad kan det bero på? Inget speciellt har hänt, han umgås lika mycket med oss (jag och...
Svar
1
· Visningar
1 308
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Övr. Barn Idag när min son lekte så stoppade min sambo in en liten jongleringsboll under tröjan på honom för att busa lite. Då tog sonen även den...
Svar
12
· Visningar
1 400
Senast: Ödem
·
  • Låst
Övr. Barn kolla länken och läs om sophie.. fy sjutton vad rörd jag blev! :cry:
2
Svar
21
· Visningar