Sv: Mina känslor växer och växer - jag vill skaffa barn! *långt*
Mmm... jag vet - jag reagerad häftigt på Silverkedjans inlägg
. Det var väl mycket hur hon la fram det som jag blev upprörd över men dessutom uppfattade jag inte att det endast var föräldrapennings-biten det handlade om.
Visst, jag håller med - det är en trygghet att ha varsitt fast jobb. Jag argumenterar inte emot. Självklart skulle jag inte fundera på att skaffa barn om inte de ekonomiska förutsättningarna fanns där. Innan vi tar själva det steget ska vi såklart vara säkra på att ekonomin går ihop.
Hihi, varför det låter som att jag har bestämt mig är kanske delvis att diskussionen med Silverkedjan kände jag mig tvungen att ta motsatt ståndpunkt. Kanske för att jag just inte har bestämt mig. Låter kanske knepigt
svårt att förklara, men så fungerar man ju oft - man överdriver sin poäng liksom. Men sen ska jag väl säga att vi har ju sedan länge bestämt
att vi någon gång ska skaffa barn, men inte när.
Tack för svaren!
Gullan86: Jaa, som Silverkedjan skriver; garantinivån är
lååååg. Jag minns när jag praktiserade på en socialförvaltning så var det många ensamstående mödrar som var "tvungna" att söka ekonomiskt bistånd för den var så låg. Jag vet inte ens om det är 5000kr?
ainasoja: Jag kanske har uttryckt mig tokigt. När jag tänker skaffa barn så tänker jag att då
skaffar vi barnet , inte att barnet föds då. Så i min värld tänkte jag mig alltså börja försöka bli gravid efter jag slutat skolan = kanske föda ngngång i början av 2007. Förlåt, det är jag som uttryckt mig dåligt. Och min tanke är ju förstås att jag ska arbeta tills dess, men mitt förnuft säger mig att det antagligen inte blir en fast tillsvidareanställning.
Tack så mycket för alla era synpunkter och tankar!
Även dina Silverkedjan
(fastän det kanske inte låter så
)!