Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Sto e: Arram- Boneparte-Prince Fair xx. Har inte träffat damen ännu men undrar främst om det kan vara intressant att avla på?
Svar
16
· Visningar
1 164
Senast: Fenestra
·
C
Avel Skulle vilja ha tips på det bästa förärvarna inom hopphingstaveln, som är ett "säkrare kort" för såväl hoppförmåga, temperament och god...
Svar
6
· Visningar
1 864
Senast: slira
·
C
Avel Jag vet inte om detta är rätta sidan för denna tråden, men annars får moderatorn flytta den! Det är så här att jag skulle behöva lite...
Svar
6
· Visningar
913
Senast: Welsh
·
Avel Mitt ena sto är 173cm hög ungefär, första avkomman född -07 är inte super stor, blir nog strax över 165cm gissningsvis men hon är ju å...
Svar
1
· Visningar
694
Senast: QuickStar
·
Avel När en hingst (säkert ston oxå) vissas så bedöms ridbarhet! Men hur bedömmer man en häst hur ridbar den är? Vad är det man letar efter?
Svar
1
· Visningar
693
Senast: KING88
·
H
Avel På ett enkelt sätt: hur kommer en stofamilj till? VAD är det som gör att ett sto får en egen familj? Hur många avkommor ska hon ha...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: Masse
·
Avel Vad kan ni berätta om hingsten Triomphe de Muze? http://www.dalhoeve.info/engels/
Svar
6
· Visningar
1 066
Senast: Boop
·
Avel Någon som har någon info om dessa hingstar. Min utrikiska är lite rostig... kanske någon kan översätta, eller berätta något utöver det...
Svar
6
· Visningar
949
Senast: Boop
·
Avel Nu när avelssäsongen snart drar i gång funderar man ju lite över det här med olika hingstval och hur stor betydelse god marknadsföring...
Svar
13
· Visningar
1 081
Senast: mydia
·
Avel Sitter och tittar på ridponnyhingstar utomlands och behöver hjälp med översättningen av klasserna. Vad menas med: ZII-dressuur...
Svar
7
· Visningar
1 123
B
Avel hej jag undrar vad jag ska betäcka min irländska hoppponny med.. jag vet ingenting om hennes stam men hon kan hoppa :D högt funderar på...
2
Svar
21
· Visningar
2 679
Senast: bootzie
·
R
Avel Hej! Jag är inte så bra på det här, så jag hoppas att det finns andra som är det! ;) Jag har ett fint Svenskt Ridponny sto e Prince...
Svar
5
· Visningar
839
Senast: RivvaIsTheBest
·
I
Avel Jag söker efter infom om Carneval II, min dotters welsh ponny är efter honom. Någon som vet något??? :confused:
Svar
2
· Visningar
755
Senast: ibiza05
·
  • Låst
Avel Hejsan! Jag behöver hjälp.. jag ska försöka göra historien mkt kort men kan bara säga att man lär sig av sina misstag:smirk: jag ska...
2
Svar
35
· Visningar
3 098
Senast: ameo
·
L
Avel Hur gör man för att få en bra bädd för stoet att föla på? Hur gör man för att få den fast i botten så föl och sto inte halkar?
Svar
13
· Visningar
1 342
Senast: Elma_vip
·
Avel Så skicka nu in bilder å fakta om era bebisar som är födda 08.
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Molin
·
Avel Är alltid intressant att sitta och titta vilka hästar som finns långt tillbaka i stammen men när "slutar" dom ha betydelse och blir mest...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: Mabuse
·
Avel Var kan jag få tag på utländska hingstkataloger för halvblod, ridponny och new forrest?
Svar
12
· Visningar
950
Senast: Matti
·
Avel Har gått och fnulat på en sak..... Inom halvblodsaveln visas ju hingstarna på bla hingsttåget, varför görs inte detsamma med...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: Atle
·
Avel Jag har ett fbl sto som innan har haft 3st föl en en PRE-hingst. Men söker nu en annan hingst, hbl eller fbl. De ska vara en hingst...
Svar
5
· Visningar
793
Senast: GoldenSam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka