Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Hej, vad har ni för favoritparfymer? Min favorit just nu är Acqua Di Gioia EdP av Armani men är på jakt efter ny parfym att växla med...
2
Svar
24
· Visningar
2 120
Äldre En torsdagskväll med en lite halvt mörbultad hjärna börjar tankarna på framtiden att snurra runt lite för mycket (varför leva i nuet...
Svar
7
· Visningar
865
Äldre Det behövs en pepptråd på Buke för alla oss som någon gång behöver en hejaklack för att klara av saker och eftersom det inte finns någon...
Svar
0
· Visningar
401
Äldre Jag skulle vilja lära mig mer om miljön, hållbar utveckling och så... vi läser om det i skolan just nu, övergödning, odling, utsläpp...
Svar
11
· Visningar
693
Äldre Jag ska baka kanelbullar för första gången i mitt liv och jag behöver ett recept på saftiga kanelbullar som inte är torra ens efter att...
Svar
16
· Visningar
1 350
Senast: tictac
·
Äldre För mig är det ett mysterium i alla fall, men kanske någon bilkunnig här vet vad det kan vara som har hänt. För någon dag sedan (kan...
Svar
13
· Visningar
947
Senast: Korven
·
Äldre Jag klarar att leva med min impulsiva sida, att ständigt vara rastlös. Årskort i Borås djurpark och årskort i badhuset lugnar lite min...
Svar
2
· Visningar
658
Senast: Mammadutt
·
Äldre Hur pressar ni citron, apelsiner eller lime? Menar i lite större mängder än en skvätt på fisken eller i guacamolen, menar mer...
Svar
6
· Visningar
706
Senast: Crossline
·
Äldre Jag och min pojkvän disponerar två lägenheter: hans bostadsrätt och min hyresrätt, båda i Stockholms innerstad. Vi har planer på att...
Svar
2
· Visningar
744
Senast: TygerTyger
·
Äldre Som sagt. Stod i duschen. Kände något bak på låret. Trodde det var en "hudflik". Har en katt som gärna sover i sängen å leker med mina...
Svar
6
· Visningar
1 976
Senast: Sparkling
·
Äldre Var köper man örhängslås i plast (eller silikon eller vilket material det nu är). Jag vill köpa en påse med massor av sådan och ha på...
Svar
2
· Visningar
370
Senast: Stinaelin
·
Äldre Min man har jobbat i samma företag nu i 25 år. Ett större, känt företag. Ingen uppvaktning, ingen present. Är det vanligt att man inte...
2
Svar
28
· Visningar
9 178
Senast: L8P8
·
Äldre Jag är bjuden på två bröllop i början av sommaren och letar klänningar för full. Klädkoden är kavaj och jag har hittat och fallit för...
2
Svar
34
· Visningar
4 660
Senast: BobberiBoo
·
Äldre Jag ska bjuda några kompisar på middag imorrn. Det började med att jag bjöd in några kompisar och nu ska alla ta med sina pojkvänner...
2
Svar
36
· Visningar
4 077
Senast: kryddelydd
·
Äldre Japp, om några dagar sitter jag på en buss och ska åka i en timme.:nailbiting: Inte särskilt länge kanske, men är ändå rädd. Det var...
Svar
6
· Visningar
915
Äldre Ja nu är det äntligen dags för min första (efterlängtade) utomlands resa :D:bump: I slutet av april drar vi i väg till Cypern/Pafos (All...
Svar
17
· Visningar
3 642
Äldre Tidigare i kväll satt jag ner en stund och gjorde absolut ingenting annat än att tänka och filosofera. Det tog inte lång tid innan...
Svar
13
· Visningar
1 052
Senast: GoLightly
·
Äldre Jag tänkte vi kunde ha en tråd för oss som sparar i fonder där vi kan dela med oss av tips, råd och tankar kring hur vi väljer och...
Svar
0
· Visningar
424
Senast: Aliche
·
Svar
0
· Visningar
254
Senast: blizz
·