Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Håller på att fräscha upp mitt kök men insåg att kakelfogen är rätt dassig. Någon grå tråkig historia inte alls snyggt nu när jag har...
Svar
5
· Visningar
2 581
Senast: tanten
·
S
Hemmet Jag håller på att byta min lägenhet till en annan, och i den nya så är köksluckorna träfärgade. Lägenheten är alltså en hyresrätt. Jag...
Svar
9
· Visningar
15 217
Senast: pulkaskurk
·
Hemmet Jag vill kunna strimla grönsaker/rotfrukter i strimlor på ungefär 4-8 mm till wok, jansson och liknande. Alligator har jag haft och...
Svar
9
· Visningar
4 859
Senast: MiniLi
·
Hemmet Det är så här, jag och sambon flyttar till ny lägenhet. Ala 50-tal med gigantiskt skafferi (sånt man går in i, med bra ventilation och...
Svar
4
· Visningar
1 057
Hemmet Hej alla! På mitt lilla sovloft är det för lågt i tak (mellan 184 och 174 cm :) ) för att dunnasätta upp någon taklampa, men jag...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: Keb71
·
Hemmet ...och kvar blir dessa tomma fönster som så vackert har täckts av stora adventsstjärnor. Jag har fönster som är 120*120 och dom känns...
2
Svar
22
· Visningar
2 098
Senast: Basilika
·
Hemmet Jag ska måla om huset till våren men kan inte alls komma fram vilken färg som är mest passande. Efter ett par veckor i karibien med...
2
Svar
23
· Visningar
18 354
Senast: Ramona
·
Hemmet Jag har en symaskin modell mkt äldre :) Den har bara raksöm, sick-sack och back. Men den fungerar (eller har fungerat). Igår när jag...
Svar
19
· Visningar
4 700
Senast: ptr
·
Hemmet Jag ska inte påstå att jag är någon inredningsfantast men vissa idéer har naglat sig fast genom åren. Vad har ni för fixa idéer som ni...
Svar
11
· Visningar
1 512
Senast: Skyggni
·
Hemmet Ja nu är julen över och det har blivit dags att införskaffa lite nya fina gardiner främst till vardagsrummet men även till sovrummet och...
Svar
13
· Visningar
2 089
Senast: pulkaskurk
·
Hemmet Jag försöker hitta möbler till vårt badrum. Är det någon som vet vart man kan hitta ett högskåp och ett skåp, mer som en garderob och en...
Svar
4
· Visningar
1 151
Hemmet Är jag verkligen förpassad till att sy alla gardiner själv, eller finns det affärer som säljer gardiner som är längre än 2.50 m? Jag...
Svar
13
· Visningar
7 778
Senast: Septicemia
·
Hemmet Har tagit mej an ett av alla rum som ska göras om. Jag tänkte först måla på tapeterna men då dom suttit sej 70 talet och nu börjat...
Svar
14
· Visningar
5 626
Senast: lady_mike
·
Hemmet Satt och funderade på en sak. Min dröm är att köpa en stuga, sån där gammal nedplockad och sätta upp den på egen tomt. Som så klart inte...
Svar
0
· Visningar
674
Senast: MissFideli
·
Hemmet Jag har precis fått hem en överföringspenna för att jag ska kunna föra ner texter från datorn på olika tyger. Men vad ska jag använda...
Svar
7
· Visningar
2 308
·
Hemmet Hur gör man det på enklaste sätt?
Svar
2
· Visningar
1 455
Hemmet Hunden var dålig i magen inatt och gick in och bajsade på toalettgolvet. Kvar efter bajset lämnades dock en stor brun fläck som verkar...
Svar
2
· Visningar
2 209
Senast: killikill
·
Hemmet Upptäckte idag när jag storstädade att det var mögel i ett hörn bakom en hylla. Är ett hörn i två ytterväggar och tapeten är fuktig...
Svar
5
· Visningar
3 587
Senast: Ainon
·
Hemmet Jag brukar roa mig med att kolla på lite hus emellanåt :D Vi letar inte aktivt men som sagt jag tycker det är kul att ha lite koll och...
Svar
10
· Visningar
2 106
Senast: _Maria_
·
Hemmet Köpte hem ett LED-lampa på prov sist jag var på Ikea. Tänkte försöka dra ner elförbrukningen lite. Men som jag misstänkt så ger den ett...
Svar
2
· Visningar
5 198
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka