Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Mat Ni som tränar hårt vad äter ni efter ett pass. Jag kör två dagar per vecka ett ganska tufft pass där jag räknat ut att jag gör av med...
2
Svar
29
· Visningar
1 842
  • Omröstning Omröstning
Hemmet Använder ni sängöverkast? Jag gör det inte mest pga lathet. Gästsängarna har däremot överkast. Sådana jag har fått. Funderar om jag...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 430
Senast: Bison
·
Hemmet Jag är orutinerad husägare då min man hade hand om huset. Förra vintern var det inget problem men vintern som var, blev det...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 534
Senast: Inte_Ung
·
Kläder & Bli fin Jag har alltid köpt regnjackor billigt och utöver det ärvt ett antal. Har aldrig haft en regnjacka som faktiskt håller för ett längre...
Svar
19
· Visningar
798
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag läser om Blocketpaket med köpskydd och det känns ju tryggt, men är det det? Finns det nått kryphål som sätter mig som köpare på...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: MissFideli
·
Hemmet Ja vad är en sommarstuga/fritidshus/semesterboende/valfritt namn för dig? För mig är det ett mindre hus. Med sommarvatten och inte så...
Svar
8
· Visningar
531
Senast: Breaktown
·
Tjatter Nu närmar sig semestern. Ekonomin är kanske inte på topp. Har ni några tips om utflykter osv man kan hitta på i Stockholm och kanske ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 691
Senast: Emomeloleie
·
Kultur Jag var i Jämtlandsfjällen i veckan, det är inte första gången men just denna vecka skilde sig från resten på grund av mängder med ren...
Svar
18
· Visningar
1 941
Senast: Kilauea
·
Mat Jag har, i ett svagt ogonblick lovat nagra Svensk attlingar att jag ska buda dem pa ett riktigt Svenskt "Fika". Nu nar de forsiktigt...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
12 569
Senast: hastflicka
·
Kultur Nu när Barbie är i ropet kom jag att tänka på en gammal tv-serie, 90-talet? 20? som jag tittade på som Margot Robbie var med i, trodde...
Svar
15
· Visningar
592
Senast: Badtz Maru
·
Mat Det ser som vanligt ut som jag kommer få en hel del äpplen även om de är små. Jag har sedan länge funderat på om jag skulle testa att...
Svar
5
· Visningar
388
Senast: Kratus
·
Samhälle Jag får hem brev minst en gång om året från den optikerkedja jag var hos sist att det är dags för synundersökning. Men det är ju lite...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 256
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Tjatter Laserkisse (st)hjälper matte bädda:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
74 281
Senast: bumpo
·
Hemmet Någon här som lyckats tapetsera på tretex (de där porösa skivorna som ingen längre verkar använda och alla på moderna byggforum hatar)...
Svar
13
· Visningar
10 241
Senast: Nordthor
·
Hemmet Inser att jag inte riktigt klarar att klättra på lutande tak utan någon form av steg att stå på (fler vindskivor på gång men på annat...
Svar
2
· Visningar
454
Senast: Mia_R
·
Hemmet Nu behöver jag lite input Vi ska tapetsera om i vardagsrummet. Dilemmet är att det är en strukturtapet från 50 eller 70-talet som sitter...
Svar
3
· Visningar
616
Senast: Mia_R
·
IT & mobiler Jag har blivit med Apple Watch, en 8 på 45 mm. Trivs inte riktigt med silikonarmbandet som följde med och försöker därför hitta något...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: hastflicka
·
Tjatter Tulpanöra (och jag…) undrar om någon här har sett den svensktextade eller rentav dubbade (😳) versionen av Sagan om ringen, där Gandalf...
Svar
7
· Visningar
1 376
Kropp & Själ Var hos husläkaren i veckan och blev uppmanad att vaccinera mig mot bältros. Jag har sett reklam på tv att om man är över 60 år så...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 821
Senast: hastflicka
·
Fritid Vi semestrade i Norge förra sommaren och blev helt hänförda av det vackra landskapet. Nu vill vi åka dit igen, men vet inte vart. Förra...
Svar
19
· Visningar
1 483
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp