Rolig tråd, sånt tycker jag är givande!
2023 har överlag varit ett bra år: jag har testat en del nytt; så som att jobba inom partihandel med blommor, kört lätt lastbil och provat rida lite WE och bruksridning med bästa pållan ❤. Njutit av mycket fint under året; bla mycket annat västkusten, ridit och kört min häst, distanstudier inom handel, firat 11 år med älsklingen ❤, blivit faster igen till en underbar flicka ❤, skaffat en till kanin ❤ och äntligen upplevt norrsken, så häftig upplevelse! Alla har mer eller mindre haft hälsan; hästen fick kolik med vet-besök en natt men slutade bra ❤.
Har också utvecklats en del på andra sätt detta år; tidigare I år var det 10 år sedan bilolyckan då jag mellanlandade i traumarummet och för obsv. På IVA- tack och lov visade det sig att jag blev lindrigt skadad trots allt och i och med det känns det nästan "overkligt" och alltmer avlägset. Jag lärde mig den hårda vägen hur blockerad hjärnan kan bli vid akut stress (oerhört läskigt!!) Och stannar alltid upp om sådant uppstår och att INGET NÅGONSIN är mer värt än livet och hälsan! Gör ALDRIG om det. Även att jag haft lyckan att i över 30 år (10 år sedan mormor gick bort ❤) haft morfar som ett tryggt och fint stöd så det var tufft till en början att ställa mig på starka ben utan hans stöd (de klara stunderna blir inte fler ❤) men det går nu fint tack vare allt-inte minst all lärdom- han givit mig på vägen ❤.
Av 2024 önskar jag allra mest att jag och mina nära och kära- djuren givetvis medkännande!- får ha hälsan så får vi se vad året har att erbjuda ❤.
Jag kommer sträva efter att må bättre; minska i vikt för hälsans skull, gnälla, älta och oroa mig mindre, våga uppleva och göra mer, och lita på mig själv och säga ifrån när det krävs och minska skärmtiden