Vår hane på 3 mån är ny hos oss sen 3 veckor. Super fin och glad och väldigt busig. Det är min första småhund, haft setter tidigare. Har aldrig haft dessa följande problem och inget funkar. 1: promenad hem ifrån vägrar om han är i koppel. Går han lös är han mer med men inte super glad. Går långsamt. . Väl ute är det tvärstopp i koppel. Lockar. Berömmer när han går fram, kommer. Provat ta m leksak han gillar. Ointresserad. Men hem funkar allt! Går jättebra, lyssnar och är uppmärksam. Vad gör jag? Väntar jag ut honom blir det inget. Han bara vill hemåt. Går 1 meter. Stopp. Han är en tuff och framåt kille för övrigt. Glad i hundar och människor.
Problem 2: han kissar bajsar inne trots att vi heeeeela tiden tar ut honom efter sömn. Mat. Lek. Berömmer honom när han är duktig och gör rätt. Men så kommer vi in och han går och bajsar efter 2 min ändå. Han gnäller aldrig eller visar att han ska göra ngt el vill göra ngt. Vad gööör vi. Blir så trött på bägge problemen. .. har aldrig haft sådant problem förr. Tacksam för alla tips vi kan få!!!!!!
Problem 2: han kissar bajsar inne trots att vi heeeeela tiden tar ut honom efter sömn. Mat. Lek. Berömmer honom när han är duktig och gör rätt. Men så kommer vi in och han går och bajsar efter 2 min ändå. Han gnäller aldrig eller visar att han ska göra ngt el vill göra ngt. Vad gööör vi. Blir så trött på bägge problemen. .. har aldrig haft sådant problem förr. Tacksam för alla tips vi kan få!!!!!!