Yllelindor?

ameo

Trådstartare
Moderator
När jag var ung använde man yllelindor för stallbandage på hästbenen.
Idag är det nästan uteslutande fleecelindor.
Men jag undrar - finns det yllelindor att få tag i numera? Går det att hitta?

När jag var ung använde man yllelindor för stallbandage på hästbenen.
Idag är det nästan uteslutande fleecelindor.
Men jag undrar - finns det yllelindor att få tag i numera? Går det att hitta?

Både ja och nej. Du får leta en del för att hitta ylle-lindor, då de flesta är akryl-ull idag.
Dock finns det.

Eskadrons är akryl-ull

Svårt att hitta ordentligt information då vissa skriver att de är i ull - akrylblandning och vissa bara akryl (och tyska kan jag inte läsa).

Kentucky Horsewear har också en uppsättning som är ull och akryl blandat (antagligen för hållbarhet och tvättandets skull).

Intressant, undrans om det skulle vara svalare än fleece (var det inte en artikel om att hästbenen kunde bli för varma under lindorna).

Får inte upp ngt på polo wraps wool.

Kan inte heller hitta någon som säljer :(
Hittade en tillverkare av prylar till hästpolo, som en gång i tiden startade genom att tillverka lindor i ylle,bomullsblandning. Men nu sålde även de bara fleece. Hm fleece är ju inte ens speciellt gammalt som material, lustigt faktiskt.

fast har man paddar så spelar ju själva lindan inte lika stor roll.. och ull paddar kan man alltid försöka hitta någon som kan tova ihop.

(spec stall bandage har man ju alltid padd under.)

Liknande trådar

Utrustning På en sele finns spänne för själva gjorden och ett spänne som går under hästens mage som sitter fast i bröstan. Undrar hur hårt man...
Svar
11
· Visningar
531
Senast: Efwa
·
Hemmet Min hyresvärd har fixat ett sophus med sortering, men där finns bara plastsortering för hårdplast. Går inte all plast i samma behållare...
2
Svar
29
· Visningar
1 512
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
601
Senast: Zpunk
·
Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
720
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka