wintec isabell werth - hoppsadel alternativ

M

minikaninen

Jag har en wintec isabell werth cair, som ligger kanon på min häst. Den är även kanon att rida i.
Men till hoppning vad använder ni för sadlar då?
Märke o modell?
Helst inte svindyra eftersom jag inte hoppar särskilt ofta.

Tacksam för tips

Sv: wintec isabell werth - hoppsadel alternativ

kolla upp med dem om wintec-hopp är samma bom!
går ju att få tag på för hyffsat pris!

jag har en bates dressyr (samma som wintec) å ska testa en bates hopp!

Jag har en wintec isabell werth cair, som ligger kanon på min häst. Den är även kanon att rida i.
Men till hoppning vad använder ni för sadlar då?
Märke o modell?
Helst inte svindyra eftersom jag inte hoppar särskilt ofta.

Tacksam för tips

Jag har en isabell, har fått den utprovad. Var iväg i midsomras och provade ut en hoppsadel, det blev en bates elevation, men bates caprilli låg oxå bra på honom. Bates är lädervarianten av wintec.
Dock kanske de är lite för dyra ligger på 10500-11500:-

Vet dock inte om wintec hopp passar då isabellen är rakare än de vanliga wintec-sadlarna...

Bild på bates elevation:

pic_show_id11708560.html

Senast ändrad:

Hmm bilden vill visst inte fungera... märkligt :confused:

Provar igen:

11708558.jpg

jag har wintec pro jumping.
o wintec isabell werth.

det är samma material i pro jumping som isabellen.
och så är den skön att rida, precis som isabellen!
syns inte på bilden men den har även bra knästöd som isabellen!

sellawintecproneraombrasfazzurropix270.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Jag har precis som _stilett_ både Isabellen och wintec pro jumping, på samma häst. Båda passar bra och är göör sköna. Hoppen är bra framskuren och som sagt riktigt bra stöd för knäna.

kl

Undrar: har fått höra att pro jumping är samma sadel som wintecs 'vanliga hoppsadel' men mockaklädd(och myycket skönare, har själv suttit i en sån:love:).
Är det samma sadel i olika utförande eller är bommen olika på de två sadlarna? Om de är olika, hur skiljer de sej?

Vet inte riktigt hur det är med hoppen,
men skillnaden på wintec 500 dressyr och wintec pro dressyr är minimal i bommen, utan det är sitsen som är annat material i och något bekvämare tyckte jag

Pröva en hoppsadel från wintec, har både dressyr och hopp därifrån och älskar båda! =)

Jo det vet jag, det var därför jag undrade om inte båda hoppsadlarna också är llikadana men i olika utförande 'utanpå'..
Tycker också mockautförandet är så mycket skönare och bekvämare! :)

Har en Wintec Isabell... hade en Wintec hoppsadel innan men den var på tok för svängd i modellen. Har nu en Globus Clic CC och den ligger klockrent på henne... dessutom är den underbar... helt klart att rekommendera

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·
Hästvård Behöver tips om någon varit i liknande situation. Har en häst med väldigt fina hovar, dock sulöm. Tidigare ägare hade red mest på...
Svar
14
· Visningar
1 368
Senast: jemeni
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 161
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård