Wii Fit Plus..?

F

fizzywig

Någon som faktiskt har det och tycker att det är bra träning när man använder sig av det? Varit sjukt sugen på att köpa det ett bra tag nu men om det inte är nå bra grejer känns det ovärt att lägga ut tusentals kronor på det...

Varierande träning? Hälsosamma övningar? Lätt att förstå? Ger det något resultat?

Tacksam för svar!
 
Sv: Wii Fit Plus..?

Nu skriver jag vad jag sett och hört av min mamma. Har alltså ingen erfarenhet själv!

Min mamma tränade/tränar mycket med hjälp av deras Wii. Kan mycket väl ha varit just Wii Fit Plus.
Hon är jättenöjd och det har absolut gett resultat. Jag tror det är värt att satsa på.

Vet även fler som tränat med det och varit nöjd.
 
Sv: Wii Fit Plus..?

Det positiva med Wii Fit Plus är att det är ganska varierande, du har olika "spel" som du kan utföra beroende på kroppsdel du vill träna, det är ganska roligt att stå där och rocka rockring :p Dessutom har du olika styrke och yogaövningar som är ledda av en "personlig tränare" där du använder din kroppsvikt som motstånd.
Generellt sett tycker jag att det är ett kul sätt att träna för en vardagsmotionär som kanske har svårt att ta sig till gymmet eller inte har några fysiskt ansträngande intressen. Man kan absolut få resultat om man är ihärdig.
Det negativa enligt mig är att det tar lång tid få ett bra träningspass om man jämför med mer högintensiv träning. Det beror ju på vad man föredrar och är van vid helt enkelt! Dessutom kan man tröttna på att göra samma övningar hela tiden och den personliga tränaren kan vara lite irriterande att lyssna på när man är fokuserad, då brukar Muteknappen åka på! :p

Men överlag tycker jag att det är ett helt okej träningssätt även om jag tycker att du får mer för pengarna om du investerar i ett gymkort eller liknande istället!

Hoppas det var till någon hjälp!:)
 
Sv: Wii Fit Plus..?

Tack för svaren!

Låter som att det skulle passa mig, är en gymhatare (förstår inte meningen med att svettas som en tok framför massa människor samtidigt som man använder sig av skumma maskiner osv... ;) Blir nog till att införskaffa ett Wii ändå, kan ju faktiskt spela tennis på det också, vilket är oerhört kul (A)

BooYa, vi får hålla tummarna för att det kommer nya skivor med nya övningar åt dig snart, så att du får variation..och jagmenar, mute-knappen finns ju där för att man ska använda den...eller? ;)
 
Sv: Wii Fit Plus..?

Vi har haft wii fit plus ett tag nu, kan se att båda mina föräldrar blivit mer "fita" ;) Kan ju tillägga att vissa av övningarna är sjukt jobbiga och träningsvärk är numera mkt vanligt här :D
 
Sv: Wii Fit Plus..?

Wii fit plus rekommenderas å det bestämdaste ! :love:


:idea: Möjlighet till mycket varierande träning.

:idea: Du väljer själv vilka och hur svåra övningar du vill göra.

:idea: Du väljer själv hur länge du vill göra övningen.

:idea: Du väljer i vilken ordning du vill göra olika övningar.

:idea: Du väljer NÄR på dygnet du vill träna, ingen restid

:idea: Du behöver inte åka iväg någonstans för att träna

:idea: Du är oberoende av eventuellt dåligt väder


(Nej, jag får inte betalt för att skriva detta...)
 
Sv: Wii Fit Plus..?

Någon som provat varianten där det finns olika slags danser?
Skulle gärna prova på att träna med dans, typ salsa, boogiewoogie mm men är inte intresserad av annat.
Så, är det lönt för mig att skaffa Wii?
 
Sv: Wii Fit Plus..?

Haha, jo visst är den det ;)

Numera använder jag det ganska sällan men när det är fest brukar det åka i spelaren, det är ett ganska roligt partyspel faktiskt!!:D
 
Sv: Wii Fit Plus..?

Tusen tack för alla svar allihopa! :bow:

Övertygade min sambo att beställa ett igår och imorgon kommer det nog, spännande! :d
 
Sv: Wii Fit Plus..?

jag har ju sports active spelet med gummiband helt underbart, ska införskaffa brädan med i höst. är ju ingen gymälskare men detta funkar super,ska tala om efter sommaren hur slimmad jag blivit;)
 
Sv: Wii Fit Plus..?

Wii fit plus rekommenderas å det bestämdaste ! :love:


:idea: Möjlighet till mycket varierande träning.

:idea: Du väljer själv vilka och hur svåra övningar du vill göra.

:idea: Du väljer själv hur länge du vill göra övningen.

:idea: Du väljer i vilken ordning du vill göra olika övningar.

:idea: Du väljer NÄR på dygnet du vill träna, ingen restid

:idea: Du behöver inte åka iväg någonstans för att träna

:idea: Du är oberoende av eventuellt dåligt väder


(Nej, jag får inte betalt för att skriva detta...)

Jag har köpt Wii Fit brädan på Ge-Kås, men behöver köpa konsolen.
 
Sv: Wii Fit Plus..?

*KL*

Väcker liv i en gammal tråd. Är det någon som fortfarande håller på med det här? Hur har det gått? Vad blev resultatet?

Har det kommit ut några andra liknande spel som ni kan tipsa om? :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 718
Senast: fejko
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 613
Senast: Lhas
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 138
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp