Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag blev whammad av en instagram-story under första dagarna av december. Alltid är det någon jäkel.
Helt frivilligt! Jag gillar den!
Japp, idag skulle vi sätta upp julgranen och min man satte igång nån Spotifyplaylist med julsånger i bakgrunden, och gissa vad som var förstBlev precis whammad av Musikhjälpen Intet ont anande bytte jag till SVT2 och vad hör jag?
”Last Christmas …”
Har ni blivit whammade än?
Jag gillar den också, så jag har inte riktigt fattat grejen med whamageddon. Den hamnar på mina julspellistor iallafall!Sen länge
Jag brukar börja lyssna på jullistor på Spotify i början av december, den är alltid med där.
Tycker den är bra
Blev precis whammad av Musikhjälpen Intet ont anande bytte jag till SVT2 och vad hör jag?
”Last Christmas …”
Har ni blivit whammade än?
Gilla ju Last Christmas men har aldrig gillat Do they Know...Har alltid varit fascinerad över hur malplacerade vissa julsånger är när man läser texten. Alltså Last Christmas är en c&w sång i 80-tals popversion. Om krossade hjärtan och svek. Samma sak med Do They Know It's Christmas Time. Som handlar om att medan vi firar jul i överflöd så svälter människor i Afrika ihjäl. Som Bono sjunger, 'tonight thank god, it's them instead of you!' Blir surrealistiskt när det skvalar i köpcentrum medan folk hetsar runt och köper julklappar.
Jag gillar den också, men tycker ändå att det är en lite kul grej att kolla hur länge man klarar sig. Jag tar det inte så seriöst, men i år tog jag faktiskt bort den från min egna julspellista så jag nu åtminstone inte skulle sätta krokben för mig självHelt frivilligt! Jag gillar den!