Westminster dog show

squarepants

Trådstartare
Förra året hade vi en intressant tråd där vi ojade och tog oss för pannan åt en rad bilder på BIR-vinnande hundar från Westminster. Jag har inte hittat någon liknande bildsida från årets utställning, någon av er kanske är bättre på att hitta än mig om det finns? Kanske någon annan stor utställning som lagt upp BIR-bilder?

Kan bidra med detta galleriet över BIS-hundar över 101 år (Längst ner på sidan)
http://www.westminsterkennelclub.org/history/biswinners.html#gallery

Senast ändrad:
Sv: Westminster dog show

Intressant!

Jag har lagt upp border collien som vann BIR på Westminster i den aktuella tråden om border collie, inlägget med bild går att beskåda HÄR

BIR-boxer 2014
WS39809002.jpg

http://www.westminsterkennelclub.org/2014/photos/breed/WS39809002.jpg

Och BIM-boxer 2014
WS38066702.jpg

http://www.westminsterkennelclub.org/2014/photos/breed/WS38066702.jpg

Bilderna fanns under respektive vinnare på sidan!

Slänger upp några exempel.
BIR Basset Hound
HP35430003.jpg

BIR Korthårig normaltax
HP35831407.jpg

BIR Cavalier King Charles Spaniel
TR93213003.jpg

Engelsk setter med afghan-päls?

SR57616207.jpg

Och Irländsk röd och vit som ser ut som den engelska borde:
SR62864804.jpg

Men HERREGUD! Vad fan är det för fel på mänskligheten?! Ser dom inte att hundarna ser missmildade ut? Hur tänker domarna att dom där ska kunna jaga? Elller springa öht? Blev förfan tårögd nu...

*kl* Vissa raser ser ju helt fruktansvärda ut.
Tittade lite på dobermannsen iom att det är min ras och tyckte det var lite över förväntan

WS36318604.jpg

WS34157501.jpg

För långa halsar förvisso, men hanen ser inte ut som en rottiskorsning vilket jag har sett en del göra i ringen.

DN22562502.jpg

Sheltien som vann i år. Nog för att de är ganska groomade och fixade men jag blev faktiskt riktigt glad att den här vann. Han showade, skällde, hoppade och busade i ringen med sin ägare. Himla kul att få se liv och glädje i hundarna också, att det är OK och att det premieras. I Sverige ser det helt annorlunda ut i ringarna och hundarna ser nedstämda ut eftersom det krävs att svansen ska vara ner. Himla trist och jag hade blivit jätteglad att få se en sheltie med den glädjen och kontakten med sin förare få komma någon vart i Sverige också!

Bilderna fanns under respektive vinnare på sidan!

Slänger upp några exempel.
BIR Basset Hound
HP35430003.jpg

BIR Korthårig normaltax
HP35831407.jpg

BIR Cavalier King Charles Spaniel
TR93213003.jpg

Men jösses - cavalieren ser inte ens ut som en cavalier :nailbiting: Ser mer ut som en king charles. Och taxkraken kan väl knappt gå med dom minimala benen :(

Men jösses - cavalieren ser inte ens ut som en cavalier :nailbiting: Ser mer ut som en king charles. Och taxkraken kan väl knappt gå med dom minimala benen :(

När jag tänker efter så ÄR det inte cavalier utan king charles. :angel: Fick för mig att English Toy Spaniel var cavalier men det är klart det är king charles!

Den jag la in ovan heter "English Toy spaniel (KC&R)" och den nedan heter "English Toy Spaniel (B&PC)" och det inom parentes borde vara färgbeteckning eller? Dom delar ju upp den amerikanska cockern i färger i USA med.

TS17214601.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 200
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hemmasittare
  • Gamla trotjänare
  • Pusseltråden