Westernträning i Örebro

Sv: Westernträning i Örebro

Nej. Jag kom aldrig så långt då jag inte fått tag i tävlingsduglig häst (det har dels berott på att de inte varit vaccinerade och/eller att jag inte haft tillgång till körkort och bil)

Nu har jag ju flyttat ifrån orten i fråga och jag saknar den gemenskap som finns i den klubben, de gör mkt tillsammans och man kan få bra tips och råd av varann.

Häromkring verkar intresset för distans vara lite dött så jag vet inte hur mkt jag kommer att fortsätta med det.
Det kommer nog att ligga på is några år i alla fall.

*knapplån*

Halloj

Lite off topic kanske men ändå....
Jag har FWR som klubb men tycker att det är rätt så långt att åka dit så fort det är träning eller dyl.

Borde vi inte kunna samla ihop oss alla örebroare som rider western på något sätt och hitta ett bra ridhus att träna i och sedan bilda ett träningsgäng? Klubben är ju bra att den finns och alla är trevliga och jobbar hårt men det känns som om den behöver centraliseras lite....?

// M

*knapplån*

Halloj

Jag har FWR som klubb men tycker att det är rätt så långt att åka dit så fort det är träning eller dyl.

Borde vi inte kunna samla ihop oss alla örebroare som rider western på något sätt och hitta ett bra ridhus att träna i och sedan bilda ett träningsgäng? Klubben är ju bra att den finns och alla är trevliga och jobbar hårt men det känns som om den behöver centraliseras lite....?

// M

Låter alldeles utmärkt tycker jag!
Jag är med isåfall :D

Låter alldeles utmärkt tycker jag!
Jag är med isåfall :D

Du kanske vill ses i nåt ridhus i Örebro nån kväll eller helg och träna "egenträning" ihop?
Alltid kul att träffa nya människor ;)

PM:a mig om du vill byta telenr :)

// M

Jag hittade ett gäng bara några kilometer från mig som tränar för Stefan Spak. :D Har ridit två gånger för honom nu, det funkar jättebra! Hoppas på att kunna rida mer i vinter i något ridhus också.

Jag hittade ett gäng bara några kilometer från mig som tränar för Stefan Spak. :D Har ridit två gånger för honom nu, det funkar jättebra! Hoppas på att kunna rida mer i vinter i något ridhus också.

Åh vad kul!
Jag rider också för honom också när jag kan.
Han är jättebra!

Men några km från dig???
Var? Jag har fått åka till Karlskoga när jag har ridit för honom.

// M

Det finns några som rider för honom i utkanten av Fjugesta. Han kommer ungefär varannan vecka.

Hmmmm...Jag provar igen...

Vill utveckla tråden lite....hoppas att det är okej. :D

Finns det inte fler westernryttare i och omkring Örebro än jag som vill rida tillsammans utan att för den skull alltid ha en tränare med?
I Karlskoga träffas de varje torsdag i ett ridhus och rider tillsammans, snackar och fikar....
Vore inte det något för oss i Örebro att ta upp också? :idea:
Det skulle vara kul och lite lättare att ta sig iväg om man vet att det finns trevliga människor med samma intresse i ridhuset när man kommer fram...eller hur? :)

Kom igen nu alla!
Hör av er till mig...här eller via PM så fixar vi kanske en stående tid i ett ridhus och ses där regelbunet.... eller något annat som kan passa.....kom med önskemål!

// M

Flatland är dock en väldigt trevlig och bra klubb (med där)
De har ju träningar för Håkan då och då. Kolla på sidan www.fwr.se

Senast ändrad:

*knapplån*

Halloj

// M

Det låter som en bra ide. Nu har jag ingen häst längre iof men tanken är väl att det ska bli så småningom.

Har också långt till klubben, varit medlem i två år och aldrig vart där:crazy:
Har inget körkort heller så svårt att ta sig dit

Hmmmm...Jag provar igen...

Vill utveckla tråden lite....hoppas att det är okej. :D

Finns det inte fler westernryttare i och omkring Örebro än jag som vill rida tillsammans utan att för den skull alltid ha en tränare med?
I Karlskoga träffas de varje torsdag i ett ridhus och rider tillsammans, snackar och fikar....
Vore inte det något för oss i Örebro att ta upp också? :idea:
Det skulle vara kul och lite lättare att ta sig iväg om man vet att det finns trevliga människor med samma intresse i ridhuset när man kommer fram...eller hur? :)

Kom igen nu alla!
Hör av er till mig...här eller via PM så fixar vi kanske en stående tid i ett ridhus och ses där regelbunet.... eller något annat som kan passa.....kom med önskemål!

// M
Jag är fortfarande intresserad ifall det finns något ställe vi kan vara på som funkar för alla. Jag är ju på västra sidan av Örebro, på vilken sida av Örbro finns du? Jag vet att det finns ett ridhus i Hackvads via som verkar bra och som man kan vara i. Är det närheten av dig tro?
Skulle verkligen behöva träna i ridhus och min häst behöver verkligen tränas på att byta miljö ibland.

Liknande trådar

Hästmänniskan I höst väntar lite jobbförändringar för mig, och plan A är att vara kvar på nuvarande jobb i nuvarande stad bara jag och arbetsgivaren...
Svar
11
· Visningar
1 085
Senast: Fille
·
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
607
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 501
Senast: Thaliaste
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 116
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka