westernsadel till shettis

marti130

Trådstartare
Tänkte lära barnbarnet att rida och för att hon ska sitta lite stadigare tänkte jag börja med att använda en westernsadel. Vad ska man köpa? Är en WBT från Börjes OK? Hööks? Vad annat är prisvärt? Tänk er att ungen ska ledas runt 15-30 minuter en gång i veckan ungefär. När hon blir sadelfast så finns det både hopp och dressyrsadel att tillgå.

Sv: westernsadel till shettis

I det här landet är det svårt att få tag på kvalitet sadel till shettisar etc. Så det är "skräpsadlarna" som vandrar runt på marknaden i dessa små tum storlekarna. Det finns inte så många som vill lägga lite mer pengar på just de minsta sadlarna än. Men prova om du hittar någon begagnad kanske?. Det handlar ju inte om så mycket pengar. Ha en ordentlig pad under bara. Men annars finns det ju vettiga ponnyputor med stöd för rumpan och framvalv med handtag. Det skulle nog jag hellre satsa på. Lycka till..!!;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 898
Senast: starcraft
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 302
Senast: Squie
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 344
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 595
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv