westernhattar

Kolla på länkarna och återförsäljare av westerngrejer, finns både billiga och hur dyra som helst!

Malin

måste man ha hatt närman rider västern?
jag har saddel sen har jag knäpt upp tyglana så de är tvådelade som de ska va...
måste man ha lasso oxå???

Om jag inte minns fel är det hjälm som gäller tills man når upp till en viss ålder och nivå, sen får man ha hatt. Inte säker dock...
Själv ska jag bara ha för att det är snyggt hehe :D Har ingen annan användning ändå, rider inte western än så länge :(

Om man tävlar western måste man ha hjälm tills man är 16 år. fast har man ingen Hatt kan man ju fortsätta med hjälm, antar jag... ;)
Och så måste man ju inte knäppa upp tyglarna...Det gör inte jag om hag inte rider med westerntyglar....
Å lasso behövöer man ju beroende på vilken gren man tränar på eller tävlar i... :bump:
/Maja

Snälla hjärtat, western ridning har ingenting med utrustningen att göra :crazy:
Det är en ridstil och ett sätt att tänka och agera och det har ingen betydelse om du rider med ihopknäppta tyglar (vilket jag skulle rekommendera om det är vanliga engelsktyglar du använder) eller har hatt.

Lasso kan ju vara bra att ha om du skall fånga något :smirk:
Hatt är också bra om det är väldigt soligt ute ;)

Monke :angel:

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 453
Senast: Nepenthe
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
340
Senast: Fetaost
·
Foder & Strö Hej alla kloka! Finns gammalt hö på skullen (vi flyttade hit i maj, vet ej hur gammalt) Det luktar ingenting. Är något dammigt. Funderar...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 563
Senast: SiZo
·
Fordon Vad har ni för bilar? Vi behöver köpa en till bil i familjen och är ute efter en prisvärd, bränslesnål bil som är pålitlig och alltid...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 816
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar