Sv: Westernhästar födda 2009
Kul med film, ska försöka filma lite på min gosse i helgen! Vi var till ATG och kollade tänderna i förra veckan, det var en hel del vassa kanter i munnen på honom som fick slipas ner. Han äter mycket bättre nu men måste kollas om ett halvår igen.
Nu laddar vi för John Moore clinicen I Rättvik om en månad ska bli så himla roligt!!! Annars jobbar vi på med markarbete och lite uppsittningar, det går bra, eftersom han är en liten bockmaskin i hagen trodde jag att han skulle börja bocka när jag satt däruppe, men det enda han gjort hittills är att bita mig i fötterna. En grej som jag funderar lite över är detta, jag tycker att allt går hyfsat bra när vi är själva, han tycker att det är kul och är otroligt lättlärd, men så fort det är andra med, särskilt andra hästar så tappar han ( jag med kanske...) fokus och han blir lite svår att imponera på i de lägena. Han är ju lite bebis fortfarande och väldigt nyfiken, men ändå tycker jag det är svårt att "få tillbaka" honom. Han är på det viset väldigt olik de andra hästar jag haft som varit mer introverta och känsliga i sin personlighet...hm...lite svamligt men skulle vara kul att höra era tankar.