Westernhästar födda 2009

Sv: Westernhästar födda 2009

Vad duktiga ni är!!! Jag vågar mig inte upp på Pepinic själv och jag har svårt att få min sambo att följa med till stallet i skörden. Men till vintern kanske;).

Så det skiljer bara så lite mellan dem! Det trodde jag inte. Hon är stor Sandy!

Ja jag skulle tippa på att Sandy blir minst 150 eller runt där. Hoppas på att Magic håller sig så liten som möjligt. Som han är nu 143, är perfekt men han växer nog ett par cm till.

KL

Jag tog hem min nykastrerade (för en vecka sen) Sunnie igår! Han har ont kraken, men ååh vad go han är! Jag är jättekär! :love:
Han stapplade när vi kom igår och ville inte sätta ner höger bak när han gick, men efter lite promenad så gick han rätt bra sen, även om han inte vill trava (vilket är helt förståerligt...).
Han låg högt i temp igår, men idag rätt normalt. Är min första kastrering, så nojjig blir man ju!

Han gick på transporten på en gång, är väl tredje gången typ han är på en transport öht... :love: Helt coollugn, och tja.. Det här kommer bli husses häst, det märks! Husse som inte är ett dugg intresserad av hästar verkar lite smått förtjust i honom, och det är ömsesidigt... :grin:

Vart ute och gått några vändor, och nu går han med tjejerna. Neha är lite bitchig mot honom som vanligt och han förstår inte alls vad han gjort för fel.. :p

Han är väldigt tunn över magen, så nu ska gödas och så ska han få vila fram tills jul åtminstone, troligen i vår.

Tack!
Oj vilket muskelknippe!!! Jag som är van vid travare tycker att min är lite biffig men din är ju :d

Flipp var också ganska länge brydd över sadeln, men han fick ha den på sig så fort vi skulle göra något, promenera eller vad som helst, nu bryr han sig inte, men han gillar INTE min builtup pad med neopren undersida, som han verkligen behöver...har försökt lägga en filt under men den glider iväg...vet ni vart man kan hitta en kilpadd med filt/ylle undersida?

Nu väntar jag på att höanalysen ska bli klar, vad fodrar ni era med utöver grovfoder? Förra vintern hade vi bra värden så det räckte med lucern och lite mineraler, i år har jag ingen aning än. Travarna behöver ganska mycket mer för att hålla hullet har jag märkt...

Mamman 147 och pappan 148 men vet att på arabsidan ligger där en hel del runt 152-154 vet dock ej på quartersidan.

Kommer fodra min med kornkross och lucernpellets. Dock vill han inte äta krafften (testat annan sort med), så han får varken i sig energin eller smärtstillandet.. :(

Hittade till slut en spruta, trodde inte jag hade någon hemma. Så fick i honom smärtstillandet för några timmar sen, och sen åt han faktiskt kornkross efteråt, efter en noga övervägning och besiktning... :p

Ååh vad jag är lycklig!! :love: Precis kommit in från stallet! Det regnade rätt friskt när jag gav mig ut, så tog en tur barbacka på Neha, med Sunnie som handhäst.. Kändes lite vanskligt, men det gick mycket över förväntan! :D

I början fick jag dra med Sunnie, men redan efter 200m knappade han in och låg lite för nära Nehas röv för att hon skulle va nöjd.. Hade fullt upp att hålla honom på lagom avstånd, samtidigt som jag försökte ha koll på Neha som surade.

Hursom, Sunnie började jogga bredvid Neha, som höll sin racerskritt! En lugn och ren jogg, inte minsta antydan till att varken hälta eller ha ont! :bump: Blev en kort tur på 15-20 min, men Sunnie joggade nästan bredvid hela tiden. När vi kom hem åt han både kornkross och lucernpellets! Och låg rätt normalt (för honom verkar det som) i temp!
Jag är så kär, så kär!! :love::love:

kl

Älskar,älskar,älskar!!!!!!!!!!!!

min

Dun Workin Magic!!!!!!!!!!!!

Jag har suttit på honom fyra gånger barbacka. Bara suttit helt stilla på hans sköna rygg och njutit av de få sekundrarna. Två av gångerna har jag blivit ledd några meter och jag har suttit där med ett fånigt leende hållandes i manen.

Men idag!:love:
Ett bra beslut är fattat och jag känner att jag vill uppleva något speciellt innan han åker. Och jag blev inte besviken.
I morse hämtade jag ut honom ur boxen. Tog två grimskaft och slängde över halsen och min man kastade upp mig. Min man tog ett steg ifrån och där satt jag helt själv utan någon som höll i oss. Barbacka med grimskaft.
Provade lägga in till benen vilket jag aldrig gjort förut och han gick framåt. Provade styra lite och det gick rätt fint. Han är bara tömkörd en gång i grimma för en månad sedan. Jag provade stanna,starta och backa. Jag är överlycklig över min underbara häst :love::love::love::love:

Sedan skittade jag mitt sto till hagen barbacka fyfusan vilken vass manke :crazy:,längtade tillbaka till Magics runda sköna rygg :bump:

det blev filmat men finns på fb kan inte lägga ut det här via telefonen men den som är fb vän med mig kan ju se det ;)

Idag har pepinic blivit riden för första gången! Jag hände på henne och sedan kastade vi upp kompisens 10-åriga dotter som fick skritta runt några varv på henne. Hon var superduktig och vi avslutade passet med lite frihetsdressyr som hon börjar bli riktigt duktig på!!

Vad kul!!!

Själv ska jag försöka samla ihop mig efter en lång period av sjuka barn och en envis förkylning...ska göra någon sorts plan för vintern. Men inspirationen försvann visst i höstmörkret...
Vi var med på en clinic för två veckor sedan med J. Moore, jag är nöjd med min lille buse även om jag inte kände mig mogen för att rida honom där inne i ridhuset med tio andra hästar. Tyckte ändå att han skötte sig mycket fint om man jämför med hur han var i våras, då var han helt fokuserad på de andra hästarna där inne och inte ett dugg på mig, nu var den biten mycket bättre. Men det finns att jobba på....;)

KL

Vad gör ni med era små godingar i höstmörkret?

Jag var iväg med både mogna damen och "lillkillen" förra helgen på trailträff med wras-klubben. Var första gången grabben var iväg på nåt sånt här och såg bommar och broar och grindar och mååånga hästar... :p

Men OJ vad bra han skötte sig!! :love: Nog var det mycket att titta på och hålla reda på för honom.. Men han gick där jag ville, även om han tvekade lite på både bommar och broar. Men han skötte sig jättefint och jag är SÅ stolt mamma!!

..och jag blir bara mer och mer kär i honom för var dag som går!! :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 593
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 081
Senast: Mickizz
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 864
Senast: alazzi
·
Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll...
2
Svar
23
· Visningar
3 715
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar